آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۲۱۵۰۸
بهمن‌نژاد خبر داد:

افزایش آبخور اسکله منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت: به منظور افزایش آبخور اسکله و بهبود امکان پهلودهی شناورها، امسال ۳۵۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، بازیار بهمن نژاد معاون برنامه ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس امروز اظهار داشت: طبق برنامه ریزی و پیگیری‌های انجام شده در این معاونت برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه گذاران مستقر در سایت توسعه، مبلغ ۳۵هزار میلیارد ریال از سوی سازمان ایمیدرو برای توسعه زیرساخت‌های این سایت در مدت ۵ سال به منطقه ویژه اختصاص داده شده است که برنامه ریزی شده است این بودجه طی ۵ سال با میانگین سالانه ۸۰۰ تا ۱ میلیارد تومان بر اساس پروژه‌های تعریف شده جذب گردد.

وی توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ اولویت بر احداث زیرساخت‌های قسمت شرق سایت توسعه است و در حال حاضر مطالعات و اسناد مناقصه تکمیل معابر قسمت شرقی با برآورد ۴۰۰۰ میلیارد ریال آماده برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار می‌باشد.

همچنین مطالعات و اسناد مناقصه ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت ۴۵۰ هزار متر مکعب در ساعت با برآورد ۳۰۰۰ میلیارد نیز آماده برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار می‌باشد.

به گفته بهمن نژاد، همچنین برای تکمیل شبکه گاز رسانی در سایت‌های شمالی و میانی نیز یک ایستگاه تقلیل فشار گاز ۵۰ هزار متر مکعب در ساعت و یک ایستگاه تقلیل فشار گاز ۴۵۰ هزار متر مکعبی با برآورد ۳۵۰۰ میلیارد ریال آماده برگزاری مناقصه میباشد و پس از آن و در مرحله بعد در سال ۱۴۰۲ پروژه‌های سایت غربی آماده و برای آن‌ها برنامه ریزی می‌شود.

وی در ادامه گفتگو به دیگر کار‌های این معاونت اشاره کرد و گفت: نگهداری از اسکله اختصاصی صادرات و واردات منطقه نیز بر عهده این معاونت است که این اسکله مواد معدنی، تنها اسکله مکانیزه تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی کشور میباشد که برای تعمیر و نگهداری آن به صورت مستمر توسط شرکت‌های متخصص و دارای صلاحیت پایش و تعمیر و نگهداری میگردد.

این اسکله امکان بارگیری ۷۰ هزار تن مواد فله معدنی را در ۴۸ ساعت وتخلیه ۷۰ هزار تن مواد فله معدنی در ۴ روز را فراهم آورده که این زمان در اسکله‌های دیگر حداقل دو تا سه برابر این زمان خواهد بود و این مکانیزه بودن از مزیت‌های این اسکله است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از لایروبی اسکله و کانال در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: کشتی‌ها برای آن‌که وارد اسکله شوند باید از کانال دسترسی به این اسکله بطول ۷ کیلومتری عبور کنند و با توجه به اینکه در سالیان اخیر لایروبی دوره‌ای انجام نشده است، آبخور کشتی‌ها کاهش یافته است و نیاز است لایروبی دوره‌ای آن در سال ۱۴۰۱ انجام پذیرد و برای این منظور هزینه‌ای حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که انجام آن در برنامه‌های سال جاری گنجانده شده است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار