به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تیک تاک روز چهارشنبه گفت که این پلتفرم برای جلوگیری از ارسال پیامهای سیاسی پولی توسط تولیدکنندگان محتوا در آستانه انتخابات میاندورهای آمریکا، تلاش خواهد کرد.
منتقدان و قانونگذاران، تیک تاک و شبکههای اجتماعی رقیب از جمله متا و توییتر را به کم کاری برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست سیاسی و محتوای تفرقهانگیز در برنامههایشان متهم میکنند.
در حالی که تیک تاک تبلیغات سیاسی پولی را از سال ۲۰۱۹ ممنوع کرده، استراتژیستهای کمپین با پرداخت پول به اینفلوئنسرها برای ترویج مسائل سیاسی، این ممنوعیت را دور زدهاند.
اریک هان، رئیس ایمنی تیکتاک در ایالات متحده گفت: این شرکت با برگزاری جلسات توجیهی با سازندگان و آژانسهای استعدادیابی به دنبال این است که این خلأ را پرکند تا به آنها یادآوری کند که ارسال محتوای سیاسی پولی برخلاف سیاستهای تیک تاک است.
او افزود که تیمهای داخلی، از جمله آنهایی که روی اعتماد و ایمنی کار میکنند، روی علائمی مبنی بر اینکه سازندگان برای ارسال محتوای سیاسی پول دریافت میکنند، نظارت خواهند کرد و شرکت همچنین برای یافتن پستهای نقضکننده به گزارشهای رسانهها و شرکای خارجی تکیه خواهد کرد.
هان گفت: ما این موضوع را در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک مشکل دیدیم. وقتی در مورد آن مطلع شدیم، آن را از پلتفرم خود حذف خواهیم کرد.
تیک تاک طرح خود را پس از بهروزرسانیهای مشابه متا و توییتر منتشر کرد. متا که مالک فیسبوک و اینستاگرام است، روز سهشنبه اعلام کرده بود که اجرای تبلیغات جدید توسط تبلیغکنندگان سیاسی را یک هفته قبل از انتخابات محدود میکند؛ اقدامی که در سال ۲۰۲۰ نیز انجام داد.
هفته گذشته، توئیتر اعلام کرد که قصد دارد استراتژیهای قبلی از جمله قرار دادن برچسبها در مقابل برخی توئیتهای گمراهکننده و درج اطلاعات قابل اعتماد در جدولهای زمانی برای رد ادعاهای نادرست قبل از انتشار بیشتر در فضای مجازی را برای انتخابات میاندورهای احیا کند. کارشناسان مدنی گفتند که این طرح برای آمادگی پیش از انتخابات کافی نیست.