به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا سیدی با بیان اینکه هزینه عوارض فرودگاهی در پروازهای داخلی بر روی بلیت هواپیما ۷ هزار تومان و در پروازهای خارجی ۳۵ هزار تومان است گفت: این نرخ ۷ سال است که تغییر نکرده و ما پیشنهاد افزایش این نرخ به ۵ درصد در پروازهای داخلی و ۷ درصد در پروازهای خارجی را داده ایم.
سیدی گفت: تا کنون چندین بار درخواست افزایش هزینه عوارض فرودگاهی بر روی بلیت هواپیما داده ایم. آخرین افزایش عوارض فرودگاهی در سال ۹۴ بوده و تاکنون با وجود پیشنهادهای ارائه شده افزایش نداشته که این افزایش قیمت، امسال در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در خصوص مطالبات از شرکتهای هواپیمایی نیز گفت: با پیگیریهای انجام شده تمامی ایرلاینها بدهی خود را تقسیط و یا صفر کرده اند، اما هنوز سه ایرلاین دیگر بدهکارند.
سیدی همچنین با اشاره به پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد گفت: این پروژه تا یک ماه آینده بهره برداری میشود.
به گفته وی هم اکنون فرودگاه مهرآباد ظرفیت ۱۵ میلیون مسافر را دارد که تا سال آینده این رقم به ۱۸ میلیون مسافر میرسد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها با بیان اینکه طبق اساسنامه، امکان ساخت فرودگاه جدید وجود ندارد اظهار داشت: کشور نیاز به ۵۵۰ فروند هواپیما دارد و فرودگاهها را برای این ظرفیت آماده میکنیم.
ادعای شرکت فرودگاهها: عوارض فرودگاهی ۷ سال بدون تغییر بوده؛ ولی قیمت بلیت پروازها چند بار افزایش داشته است
خاطرنشان میشود شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران مدعی است: نرخ عوارض فرودگاهی در حالی از هفت سال گذشته بدون تغییر مانده است که قیمتهای بلیت هواپیما طی چند نوبت افزایش یافته است. علاوه بر این با توجه به اینکه بخشی از خدمات به مسافران هوایی در ترمینالهای فرودگاهی داده میشود، و هزینههای نگهداری از فرودگاهها با توجه به افزایش قیمتها، بالا رفته است، لذا به نظر میرسد باید نقطه پایانی بر این عدم تغییر گذاشت و برای ارتقای خدمات فرودگاهی به مسافران، تعرفه آن را نیز افزایش داد.