به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و رئیس ستاد سیوششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در اولین روز اجلاس اظهار کرد: مقدمات برگزاری این رویداد از تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ با دستور وزیر آموزش و پرورش و با اخذ مجوز از ستاد کرونا آغاز شد.
وی با بیان اینکه امروز بعد از ۶ سال عدم برگزاری حضوری اجلاس مدیران آموزش و پرورش، این اجلاس برگزار میشود، گفت: با کمال افتخار ۲۹ مرداد سال ۱۴۰۱، سال «تولید، دانشبنیان، اشتغال آفرین»، سیوششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور، یادگار ارزشمند شهید رجایی با شعار محوری «آموزش و پرورش دانشبنیان و تحول آفرین، پیشران ایران قوی» در شروع سال دوم دولت سیزدهم آغاز شده است؛ امیدوارم در این فرصت مهم ضمن مرور برنامههای گذشته در ترسیم و تنظیم مسیر پیش رو موفق باشیم.
احمدی لاشکی گفت: بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت و توسعه در جوامع مختلف نشان میدهد آموزش و پرورش توانمند و کارآمد، تبلور تربیت نیروهای انسانی متعهد، دانشمند، متخصص و ماهر است.
وی اضافه کرد: بدون تردید ترقی علمی و تکنولوژی در دنیای امروز و سرعت تغییرات در روشها بسیار سریع و حیرت انگیز است؛ لذا توجه کافی به آموزشهای لازم و مناسب و نیز هماهنگی و تطابق سطح کیفی و کمی نیروی انسانی با سطح رشد علمی و فنی موجبات رشد و توسعه علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه را که همواره مورد تأکید و توجه رهبر معظم انقلاب بوده است، فراهم خواهد کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: اجلاس حاضر در راستای بازاندیشی، همگرایی، مشارکت جویی و هماهنگی اثربخش، اهداف مهمی از جمله تقویت تعامل و همکاریها با دستگاهها و نهادهای بر مبنای مباحث فصل هشتم سند تحول بنیادین، ایجاد فرصت هماندیشی هدفمند در دو طیف سیاستگذاری و عملیاتی، مرور فرایند اجراییسازی الگوها و اقدامات تحولی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای دقیق برنامهها در آغاز سال تحصیلی و بررسی آسیبهای ناشی از پدیده تلخ دوران کرونا و ارایه راهکارهای پساکرونا پیگیری میکند.
وی ادامه داد: ۵ کمیسیون شامل «الگوی حکمرانی و اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «عدالت تربیتی و تأمین نصیب برابر آموزشی با تأکید بر زیست بوم جدید و آمادهسازی مدارس برای ایفای وظیفه در سال تحصیلی پیش رو (پروژه مهر)»، «پایش و سنجش کیفیت یادگیری، نوآوری در محتوا و روشهای آموزشی مبتنی بر فناوریهای نوین»، «ایجاد فرصتهای نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، مدیریت آسیبهای اجتماعی و صیانت از کودک در برابر آن» و «مردمیسازی آموزش و پرورش، تأمین اقتصاد پایدار، آموزش و ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان (با تأکید بر اجرای شایسته رتبهبندی معلمان)» در این اجلاس پیشبینی شده است.