آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۳۵۸۷۹

فناوری شناختی در آموزش و پروش به کار می‌رود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در نشستی با حضور وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی مشترک برای کاربست علوم و فناوری‌های شناختی در آموزش و پرورش گفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مهدوی در این نشست با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات این ستاد در ترویج و ارتقای علوم و فناوری شناختی در محیط‌های آموزشی و تربیتی در سطح کشور گفت: در طول یک دهه اخیر با تلاش‌های انجام شده و با استفاده از ظرفیت‌های شناختی تحولی در آموزش و پرورش ایجاد که اثرات مثبتی به‌دنبال داشته است.

وی با اشاره به توسعه زیست‌بوم فناوری شناختی در تربیت، یادگیری و پرورش عنوان کرد: تلاش شد با همکاری مشترک محققان، کارشناسان، اساتید و معلمان، رویکرد‌های شناختی در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان، مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از گسترش زیست بوم پرورش مهارت‌های شناختی گفت و ادامه داد: بسته‌های آموزشی و ارتقای شناختی با طراحی آزمون‌های شناختی در فضا‌های آموزشی و پرورشی استفاده و بهره برداری شود.

مهدوی، بهره گیری از رویکرد‌های شناختی را زمینه‌ساز ارتقا و توسعه زیر بنایی در آموزش و پرورش دانست و گفت: تصریح کرد: بواسطه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی مستمر تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی بستر‌های لازم برای تحقق این مهم فراهم شده است تا قابلبیت‌های و محصولات شناختی در اختیار مخاطبان گذاشته شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شناختی و تلاش‌های برای تربیت نیرو‌های متخصص و کارآمد در این حوزه، خاطرنشان کرد: امروزه نیاز کشور به زیست بوم ارایه خدمات فراگیر و ارزانقیمت است تا قابلیت‌های علمی، پرورشی و آموزشی در سطح جامعه عرضه و در اختیار مخاطبان به ویژه در محیط‌های آموزشی و پرورشی قرار گیرد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار