به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به ورود تاکسیونهای نو به تهران در سیزدهمین شنبه امیدوافتخار، گفت: بیش از ۲ هزار ون در تهران حدود ۱۳ سال در حال فعالیتند و واقعاً ون تاکسیها فرسوده هستند.
او افزود: کافی است مسافران روی صندلی این ونها بنشینید تا میزان فرسودگی آن کاملاً مشخص شود. اتفاق خوب و زحمت خوبی را دولت با همکاری شهرداری کشیده که جای تقدیر دارد. دولت پس از سالها به نقش خود در حمل و نقل عمل کرده است.
محمدخانی با اشاره به قیمت ون تاکسیها بیان کرد: قیمت ون خیلی بالا است. برای اینکه تاکسی ونها را بخواهیم نوسازی کنیم حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان باید هزینه کرد. حتی بدون گمرک سادهترین ون همین قیمت و حدود ۳۵ هزار دلار قیمت دارد.
او ادامه داد: حالا اگر بخواهیم ون بهتری داشته باشیم باید ۴۵ هزار دلار یعنی با قیمت کارخانه خریداری کرد. امکانی که فردی بخواهد این هزینه را انجام دهد و در خط بایستند و با کرایه ۱۰ هزار تومان فعالیت کند وجود ندارد.
محمدخانی افزود: دولت بخش قابل توجهی را تقبل کرد و با ایران خودرو دیزل قراردادی منعقد کرده تا ونهایی بیاورد که استانداردهای لازم را داشته باشد.