مهدی اسماعیل بیگی، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در رابطه با وضعیت ون تاکسیهای پایتخت گفت: حدود ۱۵ سال است که ونها در حال فعالیت هستند و از روز اول هم ماشینهای خوبی نبودند وای کاش همان زمان وارد نمیکردند گرچه زحمت زیادی برای واردات آن کشیده شد.
وی با بیان اینکه مردم برای استفاده از این ونها سختی زیادی کشیدند، افزود: استفاده از این ونها خیلی سخت است. کافی است از روی دست انداز عبور کند و یا اینکه فردی بخواهد پیاده یا سوار شود. با مشکلات عدیدهای رو به رو خواهد شد.
اسماعیل بیگی با بیان اینکه نوسازی این ونها با مشکلات بسیاری رو به رو است اظهار کرد: تفاوتی میان این ون و پراید و پژو است. شما اگر پراید سال ۸۵ داشته باشید میتوانید به سرعت نوسازی کنید چرا که قطعاتش موجود است. ممکن است نوسازی آن برایتان صرف نکند، ولی ابزارش وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد:، اما برای این ونها اینگونه نیست و قطعاتش پیدا نمیشود حتی چراغشان پیدا نمیشود. باید چراغ ماشین دیگری پیدا کرد و روی آن قرار داد. داخلش هم همینگونه است. مثلا دیسک و صفحه اش نیست. دلیل اینکه این ونها ظاهر خوبی ندارند همین نکته است شما تصور کنید حتی چراغش هم پیدا نمیشود. میخواهید معاینه فنی بگیرید نمیتوانید. چراغش شکسته معاینه فنی اش رد میشود و نمیتوان چراغی روی آن نصب کرد.
وی افزود: تولید کننده هم برایش نمیصرفد برای ۵ هزار ماشین چراغ و لوازم یدکی را تولید کند.