کد خبر:۱۰۴۶۱۴۴
بهرامی تأکید کرد

لزوم انتقال حمل و نقل عمومی به زیرِ زمین / معاون شهردار: مطالعات نباید باعث تعطیلی یا معطلی پروژه‌ها شود

هشتاد و هشتمین جلسه کمیته پژوهشی حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حصور مقامات شهرداری برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هشتاد و هشتمین جلسه کمیته پژوهشی حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ریاست جلال بهرامی، معاون شهردار و با حضور اعضاء و کارشناسان این کمیته از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک، شرکت مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی برگزار شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه با تأکید بر اینکه علم و مطالعه باید برای حل مشکل باشد، نه ایجاد مشکل، گفت: در بسیاری از مطالعات و پژوهش‌ها به دلیل طولانی شدن فرآیند آنها، عنصر «زمان» و «هزینه» نادیده گرفته می‌شود و به همین دلیل، به جای اینکه این نوع مطالعات، راهگشا باشند بر حجم مشکلات می‌افزایند.

بهرامی با اعلام اینکه دو عنصر «زمان» و «سرعت عمل» در اجرای پروژه‌ها، مهم‌ترین عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر هر پروژه‌ای در زمان پیش‌بینی شده خود به انجام نرسد، علاوه بر ورود خسارات زیاد به دلیل تأخیر، خاصیت و اهمیت خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های روز باشد چرا که خواسته‌ها در کوتاه‌مدت تغییر می‌کنند.


شهروندان، شهرداری را متولی همه امور شهر می‌دانند

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی تا حد امکان باید به زیرِ زمین منتقل شود، اظهار کرد: با توجه به تراکم ترافیک و آلودگی هوا و سایر مسائل و مشکلاتی که بر رویِ زمین و کف خیابان‌ها داریم، توسعه حمل و نقل ریلی و زیرزمینی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

بهرامی با بیان اینکه برای پیشبرد امور حمل و نقلی از جمله توسعه شبکه حمل و نقل همگانی، دستگاه‌های مختلف درگیر هستند، اما شهروندان، شهرداری را به عنوان متولی همه امور شهر می‌دانند، تصریح کرد: اگر هوا آلوده باشد یا زباله‌ای روی زمین باشد، مردم از شهرداری انتظار دارند که این‌ها را مدیریت کند در صورتی که طبق قوانین و ضوابط، سایر نهاد‌ها در دولت باید مسیر را برای حل این مسائل و مشکلات هموار کنند.

وی برای نمونه، اجرای طرح تفصیلی شهر تهران یا توسعه خطوط متروی پایتخت را مثال زد و گفت: وزارت کشور در این دو مورد، تکالیف زیادی بر عهده دارد و باید شهرداری را یاری کند، اما برخی از ضوابط و مقررات دست و پاگیر، مانع اجرا و توسعه پروژه‌های مهمی مثل مترو شده‌اند.

 

تسریع در تکمیل بزرگراه‌های شهید شوشتری، شهید صیاد شیرازی و یادگار امام (ره)

بهرامی با اشاره به اینکه پیشبرد امور با بروکراسی فعلی، بسیار مشکل است و برای تسهیل امور، باید گام‌های اساسی برداشته شود، اظهار کرد: مسائل و مشکلات موجود در زمینه نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی، ورود تاکسی‌ها و اتوبوس‌های نو به ناوگان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی تهران را با موانعی روبه‌رو کرده و از این رو، از دولت انتظار داریم تا با همراهی و همکاری بیش از پیش، امکان خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان را فراهم نماید.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بزرگراه‌های شهید شوشتری، شهید صیاد شیرازی و یادگار امام (ره) نیمه کاره رها شده‌اند، تصریح کرد: این موضوع، حجم زیادی از جریان ترافیک را به خیابان‌های فرعی وارد می‌کند و لذا لازم است که هر چه زودتر نسبت به مطالعات مربوط به توسعه و تکمیل این بزرگراه‌ها اقدام شود.

گفتنی است، موضوع جلسه کمیته پژوهشی حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بررسی مطالعات مربوط به شبکه حمل و نقل همگانی شهر تهران بود و علی نادران، معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک از سوی جلال بهرامی، معاون شهردار به عنوان نایب رییس این کمیته، معرفی و منصوب شد.

معاون شهردار تهران: مطالعات نباید باعث تعطیلی یا معطلی پروژه‌ها شوددر این جلسه، در خصوص توسعه خطوط یک تا ۷ مترو و رفع کاستی‌های این خطوط و همچنین، راه‌اندازی خطوط ۸ تا ۱۱ مترو و خطوط حومه‌ای و اکسپرس مترو و نیز اجرای مصوبات شماره ۱۷۵ و شماره ۱۷۶ شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور و رعایت ضابطه شماره ۷۷۷، بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار