به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا قاسمی مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان پلی به سوی فردا، گفت: سرویس فالو (دستیار اینترنتی مخصوص نابینایان) محصول و از اقداماتی است که این شرکت توانسته است با وسیله آن به لیست شرکتهای خلاق ملحق شود. این محصول به صورت کاملا خودکار متن اصلی یک صفحه وب را شناسایی و متون زائد آن مانند تبلیغات را حذف میکند.
وی افزود: این محصول با کمک گرفتن از سرویسهای speech recognition و text to speech و دکمههای بالا و پایین تلفنهای هوشمند امکان سوییچ بین صفحات مختلف سایت را برقرار و این امکان را ایجاد میکرد که به متن اصلی آن صفحه دسترسی داشته باشیم. این محصول فرآیند دسترسی به صفحات سایتهای مختلف را برای نابینایان سادهتر کرد و امکان خوانش متن آن صفحه را برای نابینایان داشت؛ همچنین محصول فعلی شرکت، سرویس دیجیتال «ساینج رایبرد» است که توانسته است تاییدیه دانش بنیان بگیرد.
ابزاری برای مدیریت یکپارچه نمایشگرها
قاسمی تصریح کرد: رایبرد راهکاری ابری و ابزاری مقرون به صرفه برای مدیریت یکپارچه نمایشگرها است که به سازمانها و کسب و کارها اجازه میدهد تا بتوانند به راحتی محتوای مورد نظر خود را بر هر تعداد نمایشگر و با هر فاصله مکانی نمایش دهند و در کمترین زمان آن را به روز رسانی کنند. نمایش محتوا روی نمایشگرها برای اهداف متنوعی استفاده میشود که از جمله آن میتوان به اطلاع رسانی به مراجعین و کارمندان، نمایش تبلیغات، تعامل بهتر، بهبود تجربه کاربری، برندسازی و ... اشاره کرد.
مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان پلی به سوی فردا خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر مهم رسانههای پویای محیطی در اطلاع رسانی مناسب و جذب مخاطب، این محصول با ایجاد یک رسانه مکان محور یکپارچه علاوه بر کاهش هزینههای اطلاع رسانی، میتواند سرعت انتقال محتوا و اثر گذاری آن را افزایش دهد.
وی گفت: در نرم افزار رایبرد شرایطی فراهم شده است تا با فعال ساختن انواع ویجتهای متنوع (نزدیک به ۵۰ مورد) و همچنین استفاده از دادهها و سرویسهای جانبی به راحتی بتوان رسانهای پویا و اثر بخش بر نمایشگرها راه اندازی کرد. همچنین ارائه بستری مناسب برای ارائه محتوای تبلیغاتی و سازمانی به صورت یکپارچه و هوشمند با قابلیت برنامه ریزی و کنترل از راه دور از قابلیتهای مهم رایبرد است.
اهمیت رسانههای هوشمند در آینده نوین
قاسمی با اشاره به اینکه از مهمترین مشتریان این سیستم میتوان به فروشگاههای زنجیره ای، هلدینگ ها، بانک ها، بیمارستانها و دانشگاهها اشاره کرد، افزود: بر کسی پوشیده نیست که آینده شهرهای هوشمند دنیا در دست تکنولوژیهای نوین است و رسانههای هوشمند نقش مهمی را در این راستا ایفا میکنند.
مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان پلی به سوی فردا ادامه داد: شبکههای بهداشت و درمان میتوانند از سیستم و زمان انتظار کنونی آن برای آگاهی رسانی به بیماران استفاده کنند و همچنین مراکز تجاری میتوانند از این ابزار استفاده کنند تا اطلاعات فروشگاهها را به خریداران نشان دهد؛ به طور مثال صفحه نمایش در فضای باز، میتواند نقشههای قابل جستجو برای مکانهای پارکینگ را ارایه کند.
وی درباره اینکه برای رسیدن ایده به محصول یا خدمت قابل ارائه به بازار، چه مراحل و فرآیندی طی شده است، اظهار کرد: محصول رایبرد در حال حاضر به شرکتهای مختلفی در بازار ایران ارائه شده و در طی دو سال گذشته این تیم با کمک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری توانسته است در رویدادهای مختلف با نزدیک به ۴۰ شرکت از کشورهای متفاوت، نشست داشته باشد و نتیجه این شد که محصول ما در برخی از این شرکتهای بین المللی به صورت پایلوت موجود است؛ لذا با توجه به مزیتهای قابل رقابت این محصول با بهترین نمونههای خارجی، تیم ما برنامه ویژهای برای توسعه این محصول در بازارهای بین المللی دارد. در حال حاضر ۵ نفر در تیم ما به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.
مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان پلی به سوی فردا با اشاره به نقش رسانههای هوشمند در آینده نوین، معتقد است، برای ایجاد فناوریهای نوین و بهره مفید از عرصه دانش بنیان، رسانههای هوشمند نقش مهمی را ایفا میکنند.