کد خبر:۱۰۴۹۸۵۴

بذرپاش: بسیاری از مسیر‌های جاده‌ای مدت‌هاست بهسازی نشده

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بسیاری از مسیر‌های جاده‌ای مدت‌هاست بهسازی نشده است، گفت: به دنبال اخذ مجوز برای اختصاص منابع پایدار برای نگهداری و بهسازی راه‌ها هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «مهرداد بذرپاش» امروز یکشنبه در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل در جمع خبرنگاران درباره نتیجه مذاکره با روسیه برای ساخت راه‌آهن رشت - آستارا، اظهار کرد: تعهدات و موضوعات قبلی درباره ساخت راه‌آهن رشت- آستارا با طرف خارجی در حال پیگیری است.

وی افزود: پروژه اصلی ما تکمیل کریدور شمال- جنوب اعم از ریلی و جاده‌ای است. وقتی کریدور‌های حمل و نقلی تشکیل شود، در صنعت حمل و نقل انقلاب بزرگی رخ خواهد داد و افزایش قابل توجهی در ترانزیت خواهیم داشت؛ در حال حاضر رقم درآمد ترانزیت ناچیز است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تسریع در احداث قطعه راه‌آهن رشت - آستارا نیز تصریح کرد: دنبال افزایش دسترسی‌های ریلی به کشور‌های همسایه هستیم.

بذرپاش بیان کرد: سهم ریل از حمل بار در حال حاضر ۱۰ درصد است. تا زمانی که این سهم افزایش نیابد قیمت تمام شده حمل ریلی بار کاهش نخواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم بار ریلی باید از ۱۰ به ۳۰ درصد افزایش یابد؛ اما انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد و دنبال مکانیسم تشویقی هستیم.


سیاست قطعی ما نوسازی ناوگان جاده است


وی ادامه داد: نوسازی ناوگان جاده‌ای نیز باید انجام شود؛ سهم زیادی از سوخت را ناوگان جاده‌ای کهنه به خود اختصاص داده‌اند. سیاست قطعی ما نوسازی ناوگان جاده است.

بذرپاش اظهار داشت: نگهداری جاده‌ها بودجه زیادی می‌طلبد؛ برخی جاده‌ها سال‌هاست بهسازی نشده‌اند و از آنجایی که در فصل بودجه قرار داریم، دنبال اخذ مجوز برای منابع پایدار برای نوسازی و بهسازی راه‌ها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های معدنی سهم قابل‌توجهی از استفاده از راه‌ها را دارند و لازم است سهم بزرگی از هزینه‌های نوسازی ریلی و جاده‌ای را بر عهده بگیرند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار