کد خبر:۱۰۵۵۳۰۳

کاهش ۲۸۰۰ میلیاردی زیان انباشته ایران خودرو با عرضه در بورس کالا

مدیرعامل ایران خودرو گفت: با عرضه محصولات ایران خودرو در بورس کالا ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از زیان انباشته این شرکت کاسته شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو مهدی خطیبی امروز در نشست اقتصادی با عنوان تبیین مزایای عرضه خودرو در بورس کالا که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: با عرضه محصولات ایران خودرو در بورس کالا ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از زیان انباشته این شرکت کم شد.  

مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: با عرضه خودرو در بورس کالا دولت به عوارض، مالیات و درآمد‌های خود نیز می‌رسد و با توجه به اختلاف قیمت قابل توجه با بازار مردم نیز از خرید‌های خود راضی خواهند بود.

وی با بیان اینکه تولید در ایران خودرو ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۲ درصد از هدف تیراژ ۷۵۰ هزار دستگاهی خود را ایران خودرو پوشش داده است.  

خطیبی با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری دستوری مهمترین مشکل صنعت خودروی کشور است، گفت: با وجود ۳۸ درصد سهم بازار خودروسازان بجز سایپا و ایران خودرو و همچنین سهم ۱۲ درصدی خودروسازان خصوصی نمی‌توان گفت که بازار خودرو انحصاری است، اما با این وجود به این بهانه دخالت‌ها در قیمت گذاری صورت می‌گیرد.  

مدیرعامل ایران خودرو گفت: متاثر از قیمت‌گذاری دستوری در سال‌های اخیر حداقل بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان نفع از جیب ایران خودرو، سایپا و سهامدارانشان خارج شده است.  

خطیبی افزود: با توجه از برخورداری مردم از سهام عدالت و همچنین حضور مردم در بورس حداقل یک چهارم کشور از سهامداران ایران خودرو هستند.  

مدیرعامل ایران خودرو خواستار تعیین تکلیف ماده ۹۰ اصلی ۴۴ قانون اساسی شد و گفت: براساس این ماده قانونی در صورتی که بنگاهی محصول خود را کمتر از قیمت بفروشد، دولت باید نسبت به جبران زیان وارد شده اقدام کند که در این رابطه باید سه مرجع سازمان حسابری، سازمان برنامه و بودجه و همچنین اداره کل تسعیر دیون دولتی ورود کنند.  

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار