به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تاکنون برای ساخت راهآهن چابهار- ایرانشهر- زاهدان که ۶۴.۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۹۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هماکنون مسیر زاهدان- خاش در قطعات هفت و هشت به طول ۱۵۵ کیلومتر به اتمام رسیده و ایستگاه آن نیز آماده بهرهبرداری است که با جابهجایی مسافر از این مسیر ریلی و تردد مسافران با قطار به زودی شاهد کاهش تصادفات در این محور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۲ در هشت قطعه در حال اجراست، افزود: در این طرح که حدود ۴۸ درصد توپوگرافی منطقه کوهستانی است و سبب شده در طول مسیر ۱۳۷ دستگاه پل و ۳۸ دستگاه تونل که حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر را در بر میگیرد احداث شود.
بیجار گفت: هماکنون قطعه یک با ۸۲.۱۶ درصد، قطعه ۲ با ۷۲.۱۶ درصد در مسیر چابهار به نیکشهر، قطعه سه با ۶۴.۷۶ درصد، قطعه چهار با ۷۲.۳۸ درصد در مسیر ایرانشهر به نیکشهر و قطعه پنج با ۲۸.۰۹ درصد و قطعه ۶ با ۴۱ درصد در مسیر ایرانشهر به خاش دارای پیشرفت فیزیکی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون حدود ۹۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده و حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر برای اتمام راهآهن چابهار- ایرانشهر- خاش پیشبینی شده است.
بیجار تاکید کرد: این طرح مهم ریلی که موجب اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی و سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد به طول حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاهها حدود ۷۴۴ کیلومتر از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور خواهد کرد و پیشبینی میشود تا سال ۱۴۲۰ بیشاز دو میلیون مسافر و هفت میلیون تن بار از طریق این خط ریلی منتقل شود.