به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد علی تیموری؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسمی به مناسبت هفته کارگر با بیان اینکه رهبر انقلاب جامعترین تعریف را در باب کارگر ارائه داد، گفت: وظیفه ما این است که این تعریف را در محیط کار تبیین کنیم. در دهه ۹۰ روی کار و زیرساخت تلاش نشد و توسعه کارگری هم شکل نگرفت. در این دولت مردمی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ پروژه زیرساخت طراحی شد. اولین پروژه این بود که در نیمه اول ۱۴۰۰ که به تولید روزی ۱۰۵۰ خودرو رسیده بود، ولی در ابتدای امسال تولید خودرو به ۲۲۰۰ خودرو در روز رسید.
وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۲۰۰ نفر کارگر و مهندس در گروه سایپا جذب کردیم. سال گذشته تنظیم قطعات و لوازم یدکی شکل گرفت. در دولت قبل ۱۸۰۰ میلیارد تومان لوازم یدکی میفروختیم، اما در سال گذشته ۶۰۰۰ میلیارد تومان لوازم یدکی فروختیم. ۲۴۰ پروژه در خودروسازی شکل گرفت، به طوری که عید امسال مردم در جادهها و امدادی معطل کردیم. در خودروی شاهین، ۵۰۰ درصد مراجعه مردم به نمایندگیها کاهش پیدا کرد. شرکت سایپا ۶ خودروسازی دارد که ۴ شرکت در کدال بورس و در سال گذشته ۵۱۷ هزار خودرو عرضه کردیم که در طول ۶ سال گذشته بی سابقه بوده است.
تیموری افزود: مدرنترین خط اتومبیل سازی ایران در شرکت سایپا رونمایی شد و امروز سه خودروی جدید سایپا که منتظر موتور بودند، مجهز به همین موتور میشوند. بعد از ۴۰ سال مدرنترین خط رنگ ما در شرکت زامیاد افتتاح میشود. خط جدید تولید با مشارکت بهترین موتور ساز چینی در کفش ملی احداث میشود و آمادگی داریم به کل خودروسازهای ایران موتورهای ۲.۵ لیتری را ارائه دهیم. خودروی آریا با مصرف سوخت زیر ۱.۵ لیتری عرضه میشود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مطرح کرد: امروز بیش از ۵ هزار خودروی سی ان جی در سایپا تولید شده است. دیروز با شهرداری توافق کردیم که خودروی فول الکتریکال را برای کاهش مصرف سوخت جامعه وارد کنیم. ما یک ساختمان اسکلت زده ایتر سایپا داریم که ۱۲ سال بلاتکلیف است و در آنجا تا سال آینده ۲ خط مونتاژ و بدنه سازی راه اندازی میکنیم. ما باید زیرساختهای حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم. پروژه وانت آریا ۱.۵ تن حمل بار خواهد داشت. تمام حمل و نقل شهری با خودروی لانگ سایپا انجام خواهد شد. امروز نیسان لانگ ما ۵۵۰ میلیون قیمت دارد.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما در سایپا احداث خط رباتیک را انجام میدهیم تا کارگر ما امنیت کاری داشته باشد. در سال ۱۴۰۰ در زمینه سیستم تعلیق در پایینترین سطح در سایپا بودیم که دومین و سومین خط تولید به زودی راه اندازی میشود. امسال نزدیک به ۴ هزارنفر در سایپا جذب خواهیم داشت. اولین خودروسازی بودیم که به فرمان دولت به خودروهای cvu لبیک گفتیم. یک سازمان مدرنی به اسم فنی و حرفهای در وزارت کار وجود دارد. باید به کمک سازمان فنی و حرفهای نیرو جذب کنیم و دیگر ما نباید هزینه برای جذب نیرو پرداخت کنیم.