آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۷۵۷۳۵
رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

مخالف شیفت دوم مدارس غیردولتی هستیم

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مخالف شیفت دوم مدارس غیردولتی هستیم، اما برخی مواقع تشکیل شیفت دوم مدرسه، بهتر از حضور دانش‌آموز در مدرسه ناایمن است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد محمودزاده، در گردهمایی مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در راستای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور ضمن تأکید بر ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی به منظور بهره گیری از مشارکت همگانی در امر آموزش و پرورش تأسیس شدند. هر چند بخش قابل توجهی از مدارس غیردولتی موجود در فضا‌هایی با کاربری غیرآموزشی در حال فعالیت می‌باشند و از حداقل ضوابط و استاندارد‌های فنی و استحکام بنا برخوردارند، ولی نقش بسزایی در توسعه مشارکت همگانی و مردمی در امر آموزش و پرورش کشور دارند.

وی با اشاره به پیگیری بازنگری در قانون مدارس و مراکز غیردولتی در مجلس و تسهیل قوانین فضای آموزشی مدارس و مراکز غیردولتی، ادامه داد: توجه به فضا‌های آموزشی مدارس غیردولتی برای ما بسیار اهمیت دارد و در این راستا توجه داریم تا دانش‌آموزان در مدارس مستحکم و ایمن درس بخوانند.

محمودزاده افزود: در کوتاه مدت تصمیماتی در شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اتخاذ شده و طبق دستورالعمل به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده و بنا به درخواست مدیران کل آموزش و پرورش بر اساس آن اقدامات لازم در جهت تسهیل امور و کمک به مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی را فراهم نمایند.

وی ادامه داد: در میان مدت نیز با رویکرد بهبود اساسی موضوع استقرار مدارس و مراکز غیردولتی، طرح اصلاح «قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» در مجلس شورای اسلامی و اصلاح «آئین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف» در هیأت محترم وزیران با اولویت پیگیری و در دستور کار قرار گرفته است.

محمودزاده با تأکید بر اینکه مخالف شیفت دوم مدارس غیردولتی هستیم، گفت:، اما برخی مواقع تشکیل شیفت دوم مدرسه، بهتر از حضور دانش‌آموز در مدرسه ناایمن است و به همین دلیل، پذیرفتیم، اما تأکید بر حضور دانش‌آموز در مدرسه یک شیفته و ایمن است.

وی با تأکید بر گسترش مدارس مجتمعی، اظهار کرد: مدارس غیردولتی باید دارای فضا‌های آموزشی و پرورشی مناسب و باکیفیت باشند تا تربیت تمام ساحتی در این مدارس به خوبی محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های کشور تقدیر کرد و گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی همکاری‌های خوبی داشته است و امیدواریم این همکاری دوجانبه همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار