سید رضا خاضع، کارشناس تجارت الکترونیک واقتصاد دیجیتال، در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، توسعه فروشگاههای اینترنتی در مناطق محروم را بسیار ضروری دانست و گفت: این فروشگاهها میتوانند بهعنوان پلی بین محصولات محلی و بازارهای بزرگتر عمل کنند.
وی افزود: از طریق این فروشگاهها، تولیدکنندگان و کارآفرینان محلی میتوانند محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند و به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند. این کار به توسعه صنایع محلی و ایجاد فرصتهای شغلی در مناطق محروم کمک میکند.
این پژوهشگر بین المللی با بیان اینکه فروشگاههای اینترنتی میتوانند مشتریان در مناطق دورافتاده را با محصولات محلی آشنا کنند، بیان داشت: این امر باعث میشود که محصولات محلی بازاریابی شده و رونق بیشتری پیدا کنند و در واقع، اینترنت به عنوان یک وسیله ارتباطی قوی میتواند به ترویج محصولات محلی و افزایش فروش آنها کمک کند.
این عضو انجمن بین المللی مهندسین گفت: این تدابیر نهتنها به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در این مناطق کمک میکند، بلکه همچنین به ترویج محصولات محلی و ایجاد ارتباطات تجاری جدید میان مناطق محروم و بازارهای بزرگتر کمک میکند.
عضو هیات علمی مجله علمی پژوهشی سیستم های هوشمند اطلاعاتی مسیر رسیدن به این اهداف را همگرایی دولت، سازمانهای غیردولتی و کسب و کارها در توسعه فروشگاههای اینترنتی در مناطق محروم دانسته و بیان داشت: این امر میتواند بهبودی مستمر را در شرایط اقتصادی و اجتماعی این مناطق به ارمغان بیاورند.