به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دو سال قبل گزارشهایی از عقب نشینی آب دریای خزر و خشک شدن خلیج گرگان منتشر شد.
برخی کارشناسان دلیل این عقب نشینی آب خزر را پرشدن مسیر خلیج گرگان عنوان کردند، دلیل عقب نشینی آب دریای خزر، پر شدن کانال انتقال آب خزر بر اثر سیلابها بوده است.
اکنون مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود از اثرات بازگشایی کانال آشوراده و لایروبی خلیج گرگان، احیای خلیج و بندرترکمن، جلوگیری از گردوغبار، افزایش کیفیت آب با ایجاد جریان آبی در خیزابها و کاهش شوری، حفظ حیات آبزیان پرندگان پناهگاه حیات وحش و رونق گردشگری و اقتصاد بومی خبر داده است؛ وی به همکاران خود در سازمان بنادر و دریانوردی خدا قوت گرفته است.