کد خبر:۱۱۲۱۰۳۳
در دانشگاه خواجه نصیر

مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران: زمانی که ایران وارد صنعت خودروسازی شد هیچ خودرویی در چین تولید نمی‌شد +فیلم

ویژه‌برنامه زندگی در شهر خاکستری با هدف برررسی وضعیت آلودگی هوای تهران و راهکارهایی برای حل آن، در محل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ویژه‌برنامه زندگی در شهر خاکستری با هدف برررسی وضعیت آلودگی هوای تهران و راهکارهایی برای حل آن، روز دوشنبه چهارم دی ماه در محل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

این برنامه با حضور سمیه رفیعی(رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی)، محمدمهدی میرزایی(مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران)، محمدصادق حسنوند (رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا) و مریم زارع شحنه (عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) برگزار شد.

 

مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران در این برنامه با بیان اینکه کامیون‌ها در بین وسایل نقلیه متحرک، بیشترین سهم را در انتشار ذرات معلق دارند گفت: اولویت باید با موتورسیکلت‌ها و کامیون‌ها باشد.

وی افزود: منابع متحرک ۶۱ درصد در آلودگی هوا و ذرات معلق نقش دارند که شامل ۱۴ درصد خودرو‌های سواری، ۲.۱ درصد تاکسی‌ها، ۱۰.۱ درصد موتورسیکلت، ۱.۸ درصد وانت، ۴ درصد مینی بوس، ۵.۷ درصد اتوبوس واحد، ۷.۴ درصد اتوبوس سرویس و ۱۵.۷ درصد کامیون‌ها می‌شود.

کد ویدیو
 

میرزایی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی ایران از بسیاری از کشورها زودتر شکل گرفته است پس چطور می شود که الان عقب ماندگی داریم؟ توضیح داد: زمانی که ایران وارد صنعت خودروسازی شد هیچ خودرویی در چین تولید نمی‌شد.

وی گفت: کشور چین امروزه یکی از کشورهای پیشتاز در عرصه صنعت خودروسازی و جزو کشورهای تراز اول در خودروهای برقی است. نباید در عرصه تولید خودروهای برقی از جهان عقب بمانیم.

 

کد ویدیو
برچسب ها:
آلودگی هوا
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار