
سرعت پیشرفت آموزش ما با دنیا همخوانی ندارد/به دنبال هویت سازی ساختمان ها هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت در دومین رویداد بین المللی مدارس آینده اظهار داشت: ایده مدارس آینده که شروع آن از سازمان نوسازی مدارس بود و ماهم با توجه به دغدغهای که بود این کار را شروع کردیم. ما سعی میکنیم جایی قرار گیریم که بیشترین اثر را داشته باشیم و نقطه اثرگذار از یک کار بزرگ باشیم. مدارس آینده چه در حوزه محتوایی و بحث آموزشی و چه در حوزه کاربردی این کار را دنبال میکنند.
وی افزود: میدانیم که سرعتی که آموزش در دنیا دارد با سرعت ما همخوانی ندارد. ما کمی عقب افتاده ایم و امیدواریم با کمک نخبگان بتوانیم این سرعت را بیشتر کنیم.
مدیر بنیاد برکت اذعان داشت: حدود ۱۶ سال است که بنیاد برکت ایجاد شده و عمده فعالیتهای این بنیاد معطوف به بحث مدرسه سازی بوده است. احساس نیازی شد و این اتفاق رخ داد. رشد و توسعهای که در بنیاد اتفاق میافتد و سرعت تحولی که در دنیا است منجر به ایجاد مدلهای جدید حوزه آموزش و پرورش میشود تا از دنیا عقب نمانیم. عمده ساعت روز یک دانش آموز در مدرسه است و محیط مدرسه چقدر میتواند در روحیه و تولید انگیزه آن دانش آموز اثر گذار باشد.
وی افزود: در هر دوره تاریخی یک مدل معماری بوده است که نشان دهنده هویت آن دوره بوده است. جای تاسف دارد که برخلاف تمام تاکیدات رهبر انقلاب، امروز ساختمانهای ما هویتی ندارد. در مدارس آینده یکی از بحثهایی که دنبال میکنیم این هویت سازی است.