به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات استان که با حضور معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی، فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در محل سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای اتمام بخشی از پروژه آزادراه حرم تا حرم که در استان خراسان رضوی قرارگرفته، حدود ۲۵ همت اعتبار نیاز است که در راستای تامین آن میتوان از مولدسازی بهره گرفت.
استاندار خراسان رضوی گفت: صرف نظر از تجهیزات، راه بسیار مهم است که در این حوزه ظرفیت راههای خراسان رضوی نسبت به زائر و حمل و نقل باری که در استان اتفاق میافتد با شرایط موجود تناسب ندارد.
وی بیان کرد: بازدارندگی از وقوع حوادث بسیار مهم است چرا که بسیاری از حوادث خطای انسانی است و در جایی اتفاق میافتد که هیچ مشکل فنی وجود ندارد.
نظری خاطرنشان کرد: در شرایطی فعلی راههای استان، راهحلی که به سرعت میتوان انجام شود در مرحله نخست و در قالب اقدام زودبازده، مولفههای مربوط به بازدارندگی و پیشگیری از وقوع است که باید در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان اینکه در گام نخست برای تاثیرگذاری در کاهش تصادفات باید به لحاظ مدیریتی بخواهیم که به این سمت برویم، گفت: مسئول تصادف در کشور ۳۲ دستگاه هستند و فقط پلیس نیست و همه دستگاهها نقش دارند.
وی اضافه کرد: نقاط پر تصادف، علل تصادف، ساعت تصادف عوامل بسیار مهمی هستند که باید تجزیه و تحلیل شده و بر اساس آن تصمیمگیری شود.
هادیانفر ضمن اشاره به اینکه هر جا که در تصادفات از کمربند استفاده شده کمترین تلفات وجود داشته است، گفت: استان خراسان رضوی جزو استانهای پر تصادف است که باید برای آن تمهیدات جدی پیشبینی گردد.