به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، برای تکمیل و بهرهبرداری ۲۵ کیلومتر راه بینشهری که در قالب هشت پروژه تعریف شده، اعتباری افزون بر ۴۳۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
همچنین عملیات اجرایی باند دوم جاده اهواز- خرمشهر به طول ۲۵ کیلومتر به ارزش ۸۷۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
افتتاح این میزان محور مواصلاتی در استان در تسهیل تردد زوار اربعین و دسترسی سهل و آسان آنان به پایانه تاثیرگذار بوده همچنین برای تردد خودروهای سنگین و ترانزیت کالا و بار به کشور همسایه عراق بسیار موثر است.
در ضمن ایمنی تردد کاروانهای راهیان نور و تسهیل در رفت و آمد شهروندان، از دیگر مزایای این پروژهها است. اجرای این طرحها، کاهش آمار تصادفات و میزان مصرف سوخت را به دنبال داشته و همچنین موجب رونق اقتصادی و افزایش میزان ترددها میان ۲ کشور ایران و عراق نیز خواهد شد.
با بهره برداری از این راه ها، محصولات مرغوب کشاورزی در کمترین زمان به بازار مصرف میرسد و همچنین افزوده شدن این میزان راه ارتباطی به آمار راههای استان، رونق کشاورزی و دامپروری را به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، ۱۰۰ کیلومتر از خط دوم مسیر ریلی از اندیمشک تا بامدژ در سفر دوم رئیس جمهوری به استان خوزستان مورد بهرهبرداری قرار گرفت. اکنون ۴۰ کیلومتر دیگر این مسیر از بامدژ تا اهواز (از ایستگاه راه آهن بامدژ- خاور، خاور- نظامیه، نظامیه- اهواز) به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.
با اجرایی شدن این پروژه، سرعت سیر قطارهای مسافربری به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ظرفیت سالیانه بار از ۱۰ میلیون تن به ۱۴ میلیون تن در این مسیر افزایش خواهد یافت.
همچنین افزایش ۲ برابری ظرفیت حمل بار از ۱۰ میلیون تن به ۲۰ میلیون تن، افزایش سرعت سیر قطار از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ظرفیت جابه جایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت و ایجاد ۵۶۰ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم، بخشی از مزایای قابل ذکر این پروژه است.
شایان ذکر است، این پروژه قسمتی از طرح احداث خط دوم راه آهن اندیمشک- اهواز- بندر امام خمینی (ره) است.
تاکنون برای اجرای این پروژه ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و مبلغ مورد نیاز برای اتمام پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان تومان است. ارزش بهروز این پروژه ۱۴۰ کیلومتری، هفتهزار میلیارد تومان و پیشرفت آن ۹۷.۵ درصد است.