به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: با تلاشهای مجموعه همکاران شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، به کاهش پیوسته سوانح از هفتهای ۴.۵ سانحه در سال ۹۹ به هفتهای ۳.۵ سانحه در سال گذشته رسیدیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حتی بروز یک سانحه ریلی نیز زیاد است، تاکید کرد: کاهش سوانح ریلی نشان از تلاش، صرف بودجه، اولویتگذاری و عملیات شبانهروزی است.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سنوات گذشته ۸ هزار واگن باری شیر بسته (بدون ترمز) در حرکت بود که با برنامهریزی انجام شده در سال گذشته از حرکت آنها ممانعت شد. در سال گذشته با تلاش همکاران، ۷ هزار دستگاه واگن باری از این تعداد رفع ایراد شد و به مدار حرکت بازگشت.
وی بر ارتقای ایمنی در بخش ریلی تاکید کرد و گفت: امروز حتی یک لکوموتیو بدون ترمز در شبکه راهآهن کشور حرکت نمیکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۳ توضیح داد: کل بودجه در نظر گرفته شده برای تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی ۵ هزار میلیارد تومان است، اما پولی که برای واردات بنزین و گازوئیل در نظر گرفته شده ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است.
صالحی گفت: کاش در مجلس شورای اسلامی ۱۰ هزار میلیارد تومان از این رقم ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی که سالیانه ۲۰ هزار کشته و ۲۰۰ هزار مجروح جادهای دارد را به حوزه ریلی برای افزایش و بهبود تعمیرات در حوزه خط، ناوگان و علائم اختصاص میدادند.