به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خط ۶ مترو تهران، ۴ ایستگاه هنوز باقی مانده اند که پیش بینی میشود نخستین ایستگاه از بین این ۴ ایستگاه برای افتتاح، ایستگاه میدان خراسان باشد؛ ایستگاهی که پیشرفت عملیات اجرایی آن در حال حاضر حدود ۷۷ درصد است. پس از ایستگاه میدان خراسان، به ترتیب نوبت به ایستگاههای سرباز، استاد نجات اللهی و شهدای هفدهم شهریور میرسد که میانگین پیشرفت عملیات سازهای و تجهیزاتی آنها بیش از ۷۰ درصد است. البته ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ایستگاهی تبادلی بین خطوط ۶ و ۷ بوده که بخش مربوط به خط ۷ آن قبلاً افتتاح شده است.
در خط ۷، اما تنها ایستگاه باقی مانده آن شامل ایستگاه ورزشگاه تختی است که در منتهی الیه جنوب شرقی این خط واقع شده و در صورت تامین به موقع منابع مالی، اواخر امسال به بهره برداری میرسد.
در کنار این ایستگاهها، افتتاح چند ورودی و همچنین ادامه عملیات اجرایی پروژههای توسعهای خطوط مختلف نیز جریان دارد؛ تکمیل و راه اندازی ورودی دوم ایستگاه سهروردی و دسترسی ایستگاه میرزای شیرازی در خط ۳، ورودیهای شرقی و شمالی ایستگاه علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط ۴، ورودیهای دوم ۲ ایستگاه امام حسین (ع) و میدان شهدا در خط ۶ به همراه ورودیهای جدید ایستگاههای آهنگ، چهل تن دولاب، هلال احمر، تربیت مدرس، شهدای هفدهم شهریور، میدان کتاب و میدان صنعت در خط ۷ از جمله فعالیتهای اجرایی شرکت مترو تهران در سال جاری برای رفع نواقص ایستگاههای بهره برداری شده قبلی است.
به این موارد باید پروژههای توسعه شرقی خط ۲ (از ایستگاه فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق)، توسعه غربی خط ۴ (شامل ایستگاههای آیت ا... کاشانی و میدان چهارباغ)، توسعه جنوبی خط ۶ (در منطقه شهرری و شامل ۵ ایستگاه) و توسعه شمال غربی خط ۷ (شامل ۵ کیلومتر مسیر و دو ایستگاه چهار دیواری و دانشگاه آزاد اسلامی) را اضافه کرد که همگی در حال انجام هستند. عملیات حفاری خط ۱۰ مترو با دستگاه مکانیزه نیز ادامه دارد و عملیات اجرایی خطوط ۸ و ۹ هم اخیراً شروع شده اند.