به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امیر تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی با اشاره به برگزاری آزمون تعیین رشته مجدد در تمامی شهرستان ها، مناطق و نواحی کشور و ایجاد فرصت کسب حدنصاب ورود به رشتههای تحصیلی برای دانش آموزان گفت: جلسه هجدهم کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان با حضور تمامی اعضا در روز ۳ مرداد برگزار شد.
وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه، تصمیم گیری درباره صدور مجوز برگزاری آزمون تعیین رشته مجدد در تمامی شهرستان ها، مناطق و نواحی کشور بود.
تجلی نیا بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان در نمون برگ هدایت تحصیلی شان، شرایط ورود به رشته و زمینه خاصی را کسب نکرده اند و متقاضی ورود به آن رشته هستند، ایجاد فرصت مجدد برای این دسته از دانش آموزان و تصمیم گیری درباره برگزاری آزمون تعیین رشته مجدد در این جلسه مطرح شد.
وی اشاره کرد: در این جلسه مقرر شد در تمامی شهرستان ها، مناطق و نواحی، آزمون تعیین رشته مجدد همزمان با آزمونهای تجدیدی برگزار شود.
تجلی نیا اضافه کرد: مشاوران مدارس نسبت به راهنمایی دانش آموزان و والدین آنان همچنین تکمیل فرم ثبت نام درخواست آزمون تعیین رشته مجدد اقدام کنند.
وی تصریح کرد: پس از شرکت در این آزمون در صورتی که دانش آموز نمره مورد نظر را در درس مربوطه کسب کند، نمون برگ هدایت تحصیلی جدیدی برای دانش آموز صادر میشود که اگر در شهریورماه در آن رشته، هنوز ظرفیت وجود داشته باشد دانش آموز میتواند نسبت به ثبتنام اقدام کند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از دانش آموزان متقاضی تعیین رشته مجدد خواستار ورود به مدارس غیردولتی هستند و معمولا ظرفیت این مدارس در اکثر مناطق کشور تکمیل نمیشود، لذا مطابق شیوه نامه هدایت تحصیلی تمامی مناطق باید نسبت به برگزاری آزمون تعیین رشته مجدد برای تمامی رشتهها و زمینههای تحصیلی اقدام کنند.
وی افزود: البته در شیوه نامه به صراحت اعلام شده است که کسب حد نصاب لازم، شرط لازم برای ورود به رشته است، اما شرط کافی وجود ظرفیت خالی در آن رشته در منطقه خواهد بود لذا مشاوران و مدیران مدارس نسبت به توجیه دانش آموزان درباره شرط وجود ظرفیت اقدام کنند.
تجلی نیا ضمن تشکر از تمامی مدیران، مشاوران و کارشناسان در راستای اجرای گام نهایی فرایند هدایت تحصیلی ابراز امیدواری کرد با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی مطلوب به دانش آموزان، شاهد هدایت آنان به سمت شاخهها و رشتههای تحصیلی متناسب با شرایط هر دانش آموز باشیم.