آخرین اخبار:
کد خبر:۱۱۶۶۰۰۳

انجام مطالعات و پیشنهاد تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح معابر تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از انجام مطالعات و پیشنهاد تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح شبکه معابر پایتخت خبر داد.
انجام مطالعات و پیشنهاد تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح معابر تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندیزاده با اشاره به توسعه متوازن شبکه حمل و نقل همگانی و شبکه معابر شهری به عنوان راه‌حل مناسبی برای کاهش ترافیک گفت: رفع گره‌های کور ترافیکی شهر تهران علاوه بر این‌که باعث بهبود تردد وسایل نقلیه شخصی می‌شود، در بهبود تردد وسایل حمل و نقل همگانی تاثیر به سزایی دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر مطالعات جامع شبکه معابر به عنوان یکی از محور‌های طرح جامع حمل‌ونقل شهر تهران افزود: زمان تاخیر در شهر تهران حدود ۴۰ درصد از زمان سفر شهروندان را شامل می‌شود و آنچه مسلم است کاهش تاخیر در تقاطع‌ها علاوه بر پیشگیری از اتلاف وقت، باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش شاخص‌های آلودگی هوا می‌شود.

افندیزاده همچنین افزود: در این مطالعه پس از بررسی طرح تفصیلی شهرسازی تهران، پیشنهاد‌های مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، سازمان فنی و عمرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و طرح سابق جامع حمل و نقل، پتانسیل ساخت تعداد ۱۱۱ تقاطع غیر همسطح در سطح شهر تهران با توجه به اولویت ایجاد دسترسی‌های مناسب برای تردد وسایل حمل و نقل همگانی، توسعه حداقلی و متوازن شبکه معابر شهر تهران، رفع گره‌های کور ترافیکی، توجه به مناطق حاشیه‌ای و ایجاد دسترسی‌های مناسب به عنوان دروازه‌های ورودی شهر تهران، بررسی هزینه و فایده احداث یا تکمیل تقاطع غیر همسطح، رعایت سلسله مراتب عملکردی شبکه معابر شناسایی شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: تمامی تقاطع‌های پیشنهادی در مدل کلان‌نگر شهر تهران مدل‌سازی و ارزیابی شده و پس از بررسی‌های انجام شده، در نهایت ۵۱ تقاطع غیر همسطح برای احداث یا تکمیل در سطح شهر تهران تا افق سال ۱۴۰۸ پیشنهاد شدند که بهبود شاخص‌های حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بیشینه و ساخت این تقاطع‌های غیر همسطح، تاخیر در شبکه معابر شهر تهران تا حد قابل توجهی کاهش یافت.

افندیزاده با اعلام اینکه مناطق حاشیه‌ای ۱۸ و ۲۲ به ترتیب با ۱۵ و ۱۱ درصد بیشترین سهم را از تعداد تقاطع‌های غیرهمسطح دارند گفت: منطقه ۱۸ با اتصال به محور‌های اسلامشهر و جاده ساوه، با تردد بالای وسایل‌نقلیه سنگین و حمل بار است و ایجاد دسترس‌های مناسب در بزرگراه‌های این منطقه تعداد گره‌های ترافیکی ورودی شهر تهران را کاهش می‌دهد و همچنین منطقه ۲۲ نیز دروازه غربی شهر تهران محسوب شده و اصولاً منطقه نوسازی است که جاذب جمعیت است و تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح آن با توجه به عدم تکمیل شبکه معابر فعلی ضروری به‌نظر می‌رسد و مناطق ۶ و ۱۶ نیز با اختصاص ۹ درصد از تعداد تقاطع‌های غیرهمسطح در رتبه بعدی قرار دارند.

گفتنی است به منظور سهولت در حرکت قطار سبک شهری و اتوبوس تندرو که در طرح جامع حمل و نقل پیشنهاد شده‌اند، برخی تقاطع‌ها از نظر چراغ‌دار بودن و اولویت عبور ناوگان حمل و نقل همگانی در مسیر این خطوط بازنگری شده که در صورت تامین منابع مالی و تکمیل تقاطع‌های فوق در کنار توسعه حمل و نقل عمومی و همکاری شهروندان در تغییر شیوه سفر از خودرو شخصی به حمل و نقل عمومی، شاهد ترافیک روان و کاهش آلودگی هوا در شهر تهران خواهیم بود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار