به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید سجاد انوشه معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در اولین مجمع عمومی اتحادیه سازمانهای مدیریت حمل و نقل شهرداریهای کشور، گفت: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عقبماندگیهای زیادی وجود دارد که متأسفانه به واسطه انحصاری بود که در تولید خودروها از سوی شرکتهای خودروساز روبرو بودیم به طوری که تولید خودروهای تاکسی در اولویت شرکتهای خودروساز نبوده و سهمیه شهرها برای تولید خودروی تاکسی تفاوت معناداری داشته است بنابراین لازم بود این انحصار شکسته شود که با تلاش مجموعه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و وزارت کشور این انحصار شکسته شد.
وی با اعلام این خبر خوش که دیگر یک تاکسی در کشور آن هم به نام سمند سورن نخواهیم داشت به افزوده شدن دو نوع خودروی دیگر برای استفاده در حوزه تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: دو نوع خودروی جدید به ناوگان تاکسیرانی با اولویت کلانشهرها و پس از آن شهرهای کوچک به این ناوگان افزوده خواهد شد.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور همچنین به فریز شدن ۳۰۰۰ دستگاه خودرو برای نوسازی تاکسیهای فرسوده اشاره کرد و ادامه داد: از اتحادیه سازمانهای مدیریت حمل و نقل شهرداریهای کشور تقاضا داریم تا ظرف دو ماه با تقسیمبندی مناسب این تعداد خودرو را به شهرهای واجد شرایط با اولویت شهرهایی که تاکنون مشکل نوسازی طی این سالها را داشتند، اختصاص دهند.
انوشه تاکید کرد: همچنین درخواست داریم تا برای موارد خاص از تسهیلات لازم برای خودروهای فرسوده نیز استفاده کنند بنابراین چنانچه این ۳۰۰۰ دستگاه خودروی فریز شده ظرف دو ماه جمعبندی شود و تحویل متقاضیان گردد قطعاً در مراحل بعدی برای شهرهای کوچکتر نیز با فوریت نوسازی ناوگان حمل و نقل صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به درخواست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداریهای کشور برای در نظر گرفتن ماشینهای جمعی مثل مینیبوس و ون در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، گفت: ماشینهای جمعی مبالغ بیشتری برای خریدشان باید در نظر گرفته شود و جزو اولویت ما نیز هست، اما برای شهرهای با جمعیت کمتر مساله تاکسی جدی است که باید رفع شود و پس از آن در مرحله دوم در نظر گرفتن ماشینهای جمعی است؛ بنابراین درخواست داریم تا برای شهرهای واجد شرایط جهت اختصاص این نوع خودروها اعلام آمادگی کنند.