عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : جلسهای با آقای رئیسجمهور داشتیم که یکی از مباحث مهم آن موضوع قانون "سنجش و پذیرش "بود. مجلس شورای اسلامی در حدود ۱۱ سال پیش در مجلس نهم قانونی را تحت عنوان سنجش پذیرش تصویب کرد که اصول جدیدی را معرفی کرده بود، از جمله تأثیر سوابق تحصیلی.
وی افزود: به نظر میرسد که لازم نبود شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از چند سال وارد عمل شود و قانون را تغییر دهد. این تغییرات مورد اقبال عمومی قرار نگرفته و اعتراضات زیادی به همراه داشته است.
فیاضی تصریح کرد: همه نمایندگان و کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند، شاهد نارضایتیهای زیادی هستند. ما خواستیم که آقای رئیسجمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، این موضوع را حل کند.
وی ادامه داد: جلسات قبلی کافی نبوده و ما باید بر این اصل تأکید کنیم که کاری که مجلس قانونگذاری کرده، باید اجرا شود. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود، خود مجلس باید این کار را انجام دهد.
این عضو کمیسیون آموزش به اشکالات موجود در سیستم آموزشی اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش سامانههای قوی و مطمئنی برای سنجش آموزش برگزار نکرده و این مسئله مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
وی همچنین اشاره کرد: آزمونهای نهایی امسال نیز با مشکلات فراوانی مواجه شدند و مورد اعتراض دانشآموزان قرار گرفتند. به نظر میرسد که یک دوگانگی در این زمینه وجود دارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقد هستم که مصوبه اولیه مجلس باید به عنوان یک مصوبه علمی مورد توجه قرار گیرد. آقای رئیسجمهور وعده داده که در این زمینه بازنگری صورت بگیرد و این یک کار استدلالی علمی است.