به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، قاسم احمدی لاشکی معاون امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به شهرستانهای رزن و درگزین استان همدان به منظور بررسی مسائل آموزشی و ارتقا کیفیت آموزش این منطقه در حاشیه بازدید از مدرسه دخترانه دارالفنون شهر رزن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام آموزش و پرورش آغاز شده تا این دست پروژه ها از حالت رکود خارج شوند.
معاون امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: پروژههایی که دارای درصد پیشرفت فیزیکی بالایی باشند برای سرعت پیشرفت فیزیکی انتهای کار و تکمیل آن صد درصد اعتبار لازم را اختصاص خواهیم داد. وی ادامه داد: در صورتیکه پروژهای دارای درصد پیشرفت فیزیکی پایینی باشد در یک بازه زمانی ۲ ساله اعتبار لازم به پروژه اختصاص داده خواهد شد تا طرح به نتیجه برسد.
احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه میانگین فضای آموزشی به ازای هر دانشآموز باید به ۶.۱ دهم درصد برسد، گفت: در حال حاضر میانگین فضای آموزشی به ازای هر دانشآموز ۵.۲۸ درصد بوده که بر اساس آنچه قانونگذار و نمایندگان مجلس تکلیف کردهاند باید این میانگین برسد.
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش افزود: برای رسیدن به این میانگین فضای آموزشی اعتبار قابل توجهی باید هزینه شود که باید در لایحه بودجه سال آینده برای پروژههای ناتمام و افزایش سهم فضاهای آموزشی و پرورشی تلاش کنیم تا این اعتبارت در این رابطه افزایش قابل توجهی داشته باشد.
احمدی لاشکی با اشاره به مدارس چرخشی سطح کشور گفت: سیستم ۶، سه، سه و یا چهار، سه که در سند تحول بنیادین آمده است باید تمام هم و غم ما این باشد که در این رابطه به اندازه کافی فضای فیزیکی و معلم داشته باشیم و هر گاه توانستیم این فضای کافی فیزیکی و معلم را داشته باشیم مدارس از حالت چرخشی خارج خواهند شد.
وی افزود: در این رابطه در برخی از استانهای سطح کشور چالش جدی داریم بهطوریکه در سیستان و بلوچستان با ۹۰۰ هزار دانشآموز و برخی شهرستانهای تهران با یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز، خارج شدن مدارس آنها از حالت چرخشی کار سختی بوده و باید در برنامه قانونگذاری و نمایندگان مجلس که تکلیف کردهاند بودجههای لازم در کنار برنامهها برای این امر در نظر گرفته شود.