کد خبر:۱۱۹۳۴۵۴
نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری:

بانوان می‌توانند یکی از گروه‌های تاثیرگذار در عرصه تبلیغ دینی باشند

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری گفت: کلام و مطالبه رهبر انقلاب که فرمودند باید ۹۰ درصد بانوان طلبه به امر تبلیغ بپردازند، کلامی حکیمانه بوده و نشان می‌دهد که بانوان طلبه می‌توانند منشأ تأثیرگذار در عرصه دینی باشند.

به جگزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی نماینده ولی فقیه در استان امروز ۲۳ آبان‌ماه در دیدار مدیر مرکز راهبردی و هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از بانوان فعال در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ناظر بر زن «نه شرقی، نه غربی»، اظهار کرد: مشرق‌زمین فقط عرب‌ها یا مسلمانان نیستند بلکه مراد، تمدن‌های متنوعی، چون هند و چین و... است که هر کدام یک فرهنگ متفاوت از غرب داشتند و البته به مرور زمان تحت تأثیر فرهنگ غربی، رنگ باختند.

وی با ذکر اینکه غرب و شرق با عادات و آداب و رسوم خاص خودشان نباید ملاک زندگی ما باشند، ادامه داد: آداب و رسوم غربی و شرقی از سرچشمه وحی و عصمت نیستند و ما باید دنبال الگوی وحیانی در زندگی باشیم که ملاک ما قرآن و حدیث و سیره اهل بیت (ع) و اولیای الهی است.

فاطمی با اشاره به اهمیت تبلیغ بانوان که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده است، بیان کرد: کلام و مطالبه ایشان که فرمودند باید ۹۰ درصد بانوان طلبه به امر تبلیغ بپردازند، کلامی حکیمانه بوده و نشان می‌دهد که بانوان طلبه می‌توانند منشأ تأثیرگذار در عرصه دینی باشند.

پیوند جهاد تبیین با کنش‌گری بانوان 

در ادامه، سارا طالبی، مدیر مرکز راهبردی و هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر الگوی سوم زن مسلمان، اظهار کرد: در این الگو ایشان قائل به زن «نه شرقی، نه غربی» هستند؛ ایشان همچنین تأکید بر مبلغ بودن بانوان طلاب دارند و مطالبه‌شان این است که لااقل ۹۰ درصد بانوان طلبه باید مبلغ باشند و کارآمدی لازم را برای تبلیغ پیدا کنند. 

بانوان می‌توانند منشأ تأثیرگذار در عرصه تبلیغ دینی باشند

طالبی با اشاره به اقدام خوب استان در تشکیل قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال‌وبختیاری، توضیح داد: امید است ذیل عنایت نماینده رهبر انقلاب در استان، بتوانیم راهبرد‌هایی را که برای رسیدن به الگوی زن مسلمان انقلابی وجود دارد، پیگیری کنیم.

مدیر مرکز راهبردی و هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: موضوع این مرکز، بانوان، اما مخاطبان آن الزاماً بانوان نیستند، زیرا قائلیم اگر نگاه آقایان خاصه طلاب و روحانیون عهده‌دار جریان دینی منطبق بر نگاه امامین انقلاب باشد، بانوان مبلغ و طلبه نیز کار راحت‌تری خواهند داشت. اگر زیرساخت‌ها برای جریان‌سازی بانوان فراهم نشود، آنان تأثیرگذار نخواهند بود.

طالبی گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی چندین شبکه شامل بانوان مسجدی، بانوان طلبه، بانوان مداح، دختران حاج قاسم و ... تشکیل شده است که امیدواریم بتوانیم هم در بستر تبلیغ سنتی و هم در عرصه تبلیغ نوین سربازان امام زمان (عج) باشیم و جایگاه زن در عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی تقویت شود.

وی با استناد به پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار زن شهید، بیان کرد: ایشان در این پیام به تمجید از بانوان مجاهد ایرانی می‌پردازند و قائلند که زن مجاهد ایرانی می‌تواند معلم ثانی بشریت باشد و حتی تعبیر «ولایت اجتماعی زنان» را به‌کار می‌برند.

مدیر مرکز راهبردی و هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بر همین اساس، طرحی ذیل تعبیر «بانوی مجاهد» تعریف کردیم که بانوان باید بتوانند در لایه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی مجاهدانه زیست کنند. امیدوارم با توجه به پیوند فریضه جهاد تبیین به کنش‌گری بانوان، بتوانیم موانع را رفع و این گفتمان را در عرصه ارتقای جهاد تبیین در این استان پیش ببریم. در این راستا، طراحی این دوره صورت گرفته تا بانوان بتوانند در همه لایه‌ها درگیر مسئله تبلیغ و تبیین شوند.

ایکنا 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار