به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، محمدرضا انگشتباف مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در گفتوگویی اظهار کرد: موضوع اتصال متروی قم به قطار سریعالسیر قم-اصفهان با توجه به تغییر مدیریت استان این مسئله برای مسئولان جدید شرح داده شده و در مرحله تصمیمگیری است.
وی افزود: چند روز پیش نیز جلسهای به ریاست استاندار قم، مدیرکل راهآهن استان و دیگر دستگاههای مرتبط برگزار شد تا نحوه اتصال مترو قم به قطار سریعالسیر بررسی شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: اتصال از منطقه جمکران به ایستگاه A1 و اتصال از میدان بقیةالله از جمله گزینههای مطرح شده در این طرح است.
انگشتباف اضافه کرد: قرار شد این موضوع در جلسات آینده با حضور مدیران راه و شهرسازی که متولی قطار سریعالسیر هستند، بیشتر بررسی شود
وی تاکید کرد: فاز نخست خط A مترو قم برای راهاندازی آماده است و تأمین واگنها با همراهی استاندار و شهردار بهصورت جدی پیگیری میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به ضرورت تأمین واگنها عنوان کرد: راهکارهای کوتاهمدت و بلندمدت در دست بررسی است، تأمین واگن از تهران و مشهد بهعنوان راهکار کوتاهمدت مطرح شده، اما تاکنون پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.
انگشتباف تاکید کرد: در صورت موفق نبودن این مسیر باید منتظر تحویل واگنهایی که با شرکتهای خارجی قرارداد بسته و پیشپرداخت آن بر عهده دولت است، باشیم
وی با بیان اینکه از اواسط سال گذشته نیز قرارداد فاز دوم مترو و تونل سنتی آغاز شده است، گفت: انعقاد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث ایستگاه متروی نکویی آغاز شده است و پیشبینی میشود با تلاشهای انجام شده ظرف سه تا چهار سال آینده، فاز دوم متروی قم از میدان مطهری تا مسجد جمکران به بهرهبرداری برسد.