سیده مرجان دبیری سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیکی، در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره استقبال دهکهای ۱ تا ۳ گفت: با توجه به تخصیص بهموقع اعتبار، دهکهای ۱ تا ۳ استقبال گستردهای از طرح کالابرگ الکترونیکی داشتهاند. در فاز اول و دوم، که شامل حمایتی، کمیته امداد، بهزیستی و دهکهای ۱ تا ۳ میشود، تاکنون ۷۳ درصد از اعتبار شهروندان عزیز مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با شاره به ترجیح مردم به خرید خواربار گفت: طبق آمار، حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار سرپرست خانوار موفق به خرید اعتباری از طریق این طرح شدهاند. این خریدها عمدتاً شامل کالاهای اساسی بوده که مردم ترجیح دادهاند بیشتر از خواربار استفاده کنند. با توجه به نزدیکی عید نوروز، میزان خرید خواربار افزایش قابل توجهی داشته است.
او همچنین با بیان اینکه که مردم تمایل بیشتری به خرید کالاهایی با ماندگاری بالا دارند، آمار خرید کالاها را به شرح زیر عنوان کرد:
دبیری با اشاره به مشکلات این طرح ذر سال گذشته بیان کرد: با برنامهریزیهای دقیق و جلسات مستمر با مدیران استانی، خوشبختانه چالش خاصی در این مرحله وجود نداشت. مهمترین چالشی که در مرحله گذشته تجربه شد، پرداخت مبلغ مازاد توسط شهروندان برای خرید کالاها بود. در این مرحله، با حذف این پرداخت نقدی و محدود شدن هزینه به ۵۰۰۰ تومان بابت تراکنش، روند خرید بسیار سادهتر شده و مردم بدون پرداخت وجه اضافی، خرید خود را انجام دادهاند.
وی به شهروندان توصیه کرد: با وجود برخی مشکلات اینترنتی، کارشناسان فنی ما تلاش کردهاند «سامانه شما» را به نسخه جدید ۲.۰.۷ بهروزرسانی کنند. شهروندان باید اطمینان حاصل کنند که نسخه جدید این سامانه را روی گوشی خود نصب کردهاند، چرا که این نسخه با نظارت مداوم همکاران فنی ما همراه است و هرگونه اختلال بهسرعت برطرف میشود.
او ادامه داد: برای پاسخگویی به مشکلات و سوالات احتمالی شهروندان، مرکز تماس با شماره ۶۳۶۹ آماده دریافت و پیگیری فوری درخواستها است.
علاوه بر این سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیکی ضمن پیشبینی از استقبال خوب دهکهای ۴ تا ۷، مزایای طرح جدید را اینگونه برشمرد:
دبیری در نهایت درباره میزان استقبال مردم از سفارش برخط کالابرگ گفت: براساس آمار بهدستآمده، استقبال چندانی از سفارشهای آنلاین مشاهده نشده و مردم تمایل بیشتری به خرید حضوری نشان دادهاند.