کد خبر:۱۲۴۴۴۰۱

تکمیل سامانه یکپارچه «راوی» با هدف تسریع خرید اینترنتی بلیت ناوگان اتوبوسی

به روز رسانی و تکمیل سامانه یکپارچه «راوی» با هدف تسریع و تسهیل خرید اینترنتی بلیت ناوگان اتوبوسی در کشور انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عارف رومینا اظهار کرد: امروزه با توجه به توسعه فناوری در بخش‌های مختلف مسافران ترجیح می‌دهند به جای صرف زمان در ایستگاه‌ها و پایانه‌ها، بلیت سفر‌های خود را در کمترین زمان و به صورت الکترونیکی و اینترنتی خریداری کنند، البته سردرگمی در انتخاب سامانه مناسب که بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشخصات بلیت و سفر موردنظر را ارائه نماید، به چالشی برای آنان تبدیل شده است. این زیرساخت نرم‌افزاری می‌تواند در اختیار کلیه آژانس‌ها و مراکز فروش بلیط قرار گرفته تا امکان انتخاب مناسب زمان سفر، بلیط سفر و ... را برای متقاضیان فراهم نماید.

وی با اشاره به سرویس‌های خدماتی سایت‌های مختلف و ضرورت جستجوی کاربران در بین چندین سامانه و برنامه کاربردی مختلف برای یافتن بهترین گزینه سفر، خاطرنشان کرد: سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با هدف تسریع و تسهیل خرید اینترنتی بلیت اتوبوس، سامانه و برنامه کاربردی یکپارچه «راوی» را راه‌اندازی کرده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های هوشمند تأکید کرد: این سامانه مرجع با تجمیع همه سرویس‌دهندگان معتبر، امکان نمایش جامع، شفاف، مشاهده و مقایسه سرویس‌های موجود در مسیر‌های مختلف را به صورت متمرکز فراهم کرده است.

رومینا، فراهم‌سازی امکان مقایسه قیمت‌ها و خدمات شرکت‌های مختلف در یک نما، ارائه اطلاعات کامل و جامع به متقاضیان سفر، نظارت بر عرضه و تقاضای سفر و امکان خرید از شرکت‌های حمل‌ونقل در یک بستر امن را از دیگر ویژگی‌های کلیدی این سامانه و برنامه کاربردی یکپارچه برشمرد و عنوان کرد: استفاده از این سامانه بستر لازم را برای تسهیل در خرید بلیت به ویژه در ایام پرتردد مانند ایام تعطیلات نوروز، سفر‌های اربعین و تعطیلات تابستانی فراهم می‌کند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های هوشمند به بیان ویژگی‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی سامانه و برنامه کاربردی «راوی» پرداخت و گفت: انتشار آخرین اخبار و اطلاعیه‌های سازمان‌های مرتبط، امکان ثبت رویداد و وقایع، بارگذاری عکس‌های مرتبط با مناسبت‌های اربعین و نوروز، اعلام برنامه‌های ویژه و تغییر مسیر‌ها در ایام پیک سفر، ارائه راهنمای جامع سفر برای مناسبت‌های خاص، امکان دریافت هشدار‌های مهم و اعلام ظرفیت‌های اضافه شده در مسیر‌های پرتقاضا از جمله این قابلیت‌ها است.

رومینا همچنین از طراحی و راه‌اندازی نسخه اندروید این سامانه با هدف دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر کاربران خبر داد و گفت: کاربران می‌توانند با نصب برنامه کاربردی راهبر مسافران راهداری «راوی» همه خدمات این سامانه و برنامه کاربردی «راوی» را به راحتی روی گوشی‌های اندروید خود دریافت کنند.
وی اظهار کرد: با راه‌اندازی سیستم نظرسنجی هوشمند این سامانه، امکان ارزیابی کیفیت سفر پس از خرید بلیت، ثبت نظرات و پیشنهادات درباره خدمات سامانه، امتیازدهی به شرکت‌های حمل‌و‌نقل مختلف فراهم شده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های هوشمند بیان کرد: مسافران می‌توانند با مراجعه به آدرس ravi.rmto.ir و خرید بلیت و استفاده از خدمات این سامانه، برای دریافت برنامه کاربردی اندروید آن به کافه بازار مراجعه کنند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار