بزرگترین کشتی جهان به آب انداخته شد / هیولایی به اندازه یک آسمانخراش

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تصاویر منتشر شده نشان میدهد که این کشتی غولپیکر که طی ۱۷ ماه ساخته شده، با سرعت در حال حرکت در دریا است. این کشتی باری عظیم که CMA CGM SEINE نام دارد، بزرگترین کشتی جهان است که روز سهشنبه از کارخانه محل ساخت در هودونگ ژونگوا (شانگهای) به مالکش تحویل داده شد.
به نقل از روزیاتو، این کشتی دارای مخزن سوختی با ظرفیت ۱۸,۶۰۰ مترمکعب گاز طبیعی مایع (LNG) است که این امکان را به او میدهد تا حدود ۳۷,۰۰۰ کیلومتر را در صورتی که کاملاً بارگیری شده باشد، در دریا سفر کند. با وجود اینکه کشتی CMA CGM SEINE را به عنوان هیولای دریا نامگذاری کردهاند، اما این کشتی نسبت به نمونههای معمولی دیگر که با سوخت نفتی کار میکنند، از نظر زیستمحیطی به مراتب کمخطرتر است.
این کشتی که هماکنون سفر خود را از آسیا به اروپا آغاز نموده، ۲۰ درصد کمتر دیاکسیدکربن، ۸۵ درصد کمتر اکسیدهای نیتروژن و ۹۹ درصد کمتر ذرات معلق و اکسیدهای سولفور از خودش تولید میکند. چین هدف خود را از ساخت این کشتی غولپیکر، کاهش هزینههای لجستیک، کاهش اثرات منفی زیستمحیطی در حملونقل جهانی و همچنین افزایش ارتباط آن با دیگر نقاط جهان گزارش داده است.
این کشتی، هفدهمین شناوری محسوب میشود که این کارخانه چینی برای گروه فرانسوی CMA CGM طراحی کرده است. تا پیش از این، بزرگترین کشتی کانتینربر جهان MSC Irina بود—یک کشتی ساخت چین که از نظر طول تقریباً با CMA CGM SEINE یکسان است، اما عرض کمتری دارد.
مشخصات کلیدی کشتی CMA CGM SEINE
-
نام: CMA CGM SEINE
-
سازنده: کارخانه Hudong-Zhonghua، شانگهای
-
مالک: گروه فرانسوی CMA CGM
-
زمان ساخت: ۱۷ ماه
-
طول: ۳۹۹.۹ متر
-
ظرفیت بارگیری: ۲۴٬۰۰۰ کانتینر
-
نوع سوخت: گاز طبیعی مایع (LNG)
-
ظرفیت مخزن سوخت: ۱۸٬۶۰۰ مترمکعب
-
برد دریانوردی: تا ۳۷٬۰۰۰ کیلومتر در صورت بارگیری کامل
مزایای زیستمحیطی
-
کاهش دیاکسیدکربن: ۲۰٪ کمتر نسبت به کشتیهای سنتی
-
کاهش اکسیدهای نیتروژن: ۸۵٪
-
کاهش ذرات معلق و اکسیدهای سولفور: ۹۹٪
-
سوخت LNG: بهعنوان جایگزینی سبز برای نفت سنگین
اهداف استراتژیک چین از ساخت این کشتی
-
کاهش هزینههای لجستیکی در تجارت جهانی
-
تقویت موقعیت ژئواکونومیک چین در کریدورهای بینالمللی حملونقل
-
گسترش صادرات تکنولوژی و توان کشتیسازی
-
حمایت از حملونقل پایدار و سازگار با محیط زیست
رقیب قبلی:
-
MSC Irina: بزرگترین کشتی کانتینربر پیشین، ساخت چین
-
تفاوت: CMA CGM SEINE در عرض بزرگتر است و ظرفیت بیشتری دارد، درحالیکه طول هر دو تقریباً برابر است.
آیا ساخت ناو جماران ۱۷ سال طول کشید؟ یا ناو مکران ؟ کدام ۱۷ سال طول کشید ؟
پیش امثال شما خود تحقیرها مرغ همسایه همیشه غازه و دستاوردهای خودی را ناچیز می پندارید !
اندکی از خبرهای دروغ شبکه های اجتماعی دشمنان فاصله بگیر و بیشتر مطالعه کن واقعیتها را خواهی فهمید .
خداوند انشاءالله هدایتت کند .
شما به چشم هم وطنت شلیک نکن خدا هر کس رو بخاد هدایت میکنه نیاز به خیر خاهی شما نیست
خودتحقیر هایی که از وضعیت کشور که غرق در فساد هستش رو نمیبینن و در توهم قدرت منطقه به سر میبرند
چینیها بعد از مرگ مائو ،بنیان گذار جمهوری خلق چین در ۱۹۴۹ به درکی صحیح و واقعی از مفهوم «قدرت» که در شعر سعدی مستتر است رسیدند.
اینکه کشوری که میخواهد در دنیای امروز قدرتمند محسوب شود و در معادلات جهانی بازیگری کند ،اول باید اقتصادی قوی داشته باشد و اینکار با ایدیولوژی کمونیستی و ملتی گرسنه و عقب افتاده و شعار دادن و فساد و رانت خواری و...،ممکن نیست.
حتی اگر حق وتو شورای امنیت سازمان ملل داشته باشد.حتی اگر ارتشی میلیونی ،سلاح هسته ای و .... داشته باشد. این درک خصوصا بعد سقوط شوروی برایشان محرزتر شد.پس بدون هیچ ماجراجویی بین المللی در مسیر توسعه اقتصادی و فناوری حرکت کردند و از شعارزدگی دوری کردند.فساد در ساختار دولت را ریشه کن کردند و رانت خواری را منقرض کردند.
نتیجه :
بعد از نزدیک نیم قرن اکنون قدرتی غیرقابل انکاری شدند.ازدو دهه قبل همه بروزرسانی نظامی خود را شروع کردند و حالا ابرقدرت واقعی هستند و دورخیز کردند تا جایگاه حتی آمریکا را هم بگیرند