
توضیح روابط عمومی استانداری خوزستان در خصوص فرایند تصمیم گیری کارگروه اضطرار هوا
نعیم حمیدی مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در گفتوگو با خبرنگار گروه استانها خبرگزاری دانشجو، بیان کرد:به استناد تصویب نامه هیأت محترم وزیران و اصلاحات آن و بر اساس آیین نامه مربوطه و به منظور تنویر افکارعمومی با توجه به سوالات مکرر هم استانیهای عزیز، موارد ذیل درخصوص فرایند تشکیل و تصمیم گیری و اعضای کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا به صورت خلاصه اعلام میگردد:
۱- هواشناسی موظف است حداقل ۹۶ ساعت قبل، هشدار لازم را به بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کنند.
۲- بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است بعد از اعلام هواشناسی، نظر صریح خود در مورد وقوع شرایط اضطرار را به کارگروه اعلام کند.
۳- درصورت تایید وقوع شرایط اضطرار توسط بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کارگروه موظف است بلافاصله تشکیل جلسه دهد و تصمیمات لازم را با اولویت پیشگیری از وقوع شرایط اضطرار به منظور حفظ سلامت انسان و محیط زیست در چارچوب دستورالعمل ابلاغی هیات محترم دولت اتخاذ و اعلام کند.
۴-به منظور اتخاذ تصمیمات لازم در مواقع اضطرار آلودگی هوا، کارگروه مذکور با ترکیب استاندار (درصورت عدم حضور وی، معاون عمرانی استانداری به عنوان رییس کارگروه)، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان (دبیر کارگروه)، مدیرکل هواشناسی استان، معاون بهداشتی استان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل مدیریت بحران. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، شهردار مرکز استان و شهردار شهرهای ذیربط حسب مورد و سایردستگاههای ذیربط به تشخصیص رییس کارگروه تشکیل میگردد.
۵- اطلاع رسانی لازم از طریق رسانههای رسمی جمعی، مجازی و مکتوب درخصوص شرایط هوا و تصمیمات اتخاذ شده توسط کارگروه صرفأ توسط دبیرکارگروه (محیط زیست) و پس از هماهنگی با رئیس کارگروه انجام خواهد گرفت.
۶-کلیه دستگاههای موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و اشخاص غیردولتی و ارایه دهندگان خدمات عمومی موظف به اجرای مصوبات کارگروه میباشند.