آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۵۷۳۶۲

رویکرد تبلیغات اسلامی توجه به آرمان‌هاست نه آرم‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تاکید بر اهتمام جدی همه آحاد مردم برای توسعه فرهنگ دینی در جامعه، بر همین مبنا رویکرد اصلی این مجموعه توجه و اولویت دادن به آرمان هاست نه آرم ها.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محمود حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی نهادینه سازی فرهنگ دینی و معنویت در کشور، همواره به دنبال نام و عنوان نبوده و در حوزه تبیین در صدد گره گشایی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی و بسط و گسترش معنویت و فرهنگ دینی است.

وی با اشاره به اینکه اغلب دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و سازمان‌های گوناگون در برنامه‌های تبیینی و جهادی تبلیغات اسلامی دخیل بوده و همکاری دارند، گفت: هدف اصلی و محوری ما حرکت در مسیر توسعه فرهنگ دینی در جامعه است که یکی از ارکان تحقق این هدف مهم رسانه‌ها هستند.

حسینی با تاکید بر اهمیت رسانه‌ای مباحث فرهنگی و دینی، افزود: بدون تردید همکاری رسانه‌ها و اهالی قلم و رسانه می‌تواند بخش مهمی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی را در جامعه جاری و ساری کند.

وی خبرنگاران را معلمان فکری جامعه توصیف و اضافه کرد: پرورش فکری و معنوی جامعه بر عهده جامعه رسانه‌ای است و در این مسیر باید نسبت به حملات فرهنگی نظام سلطه که ارکان جامعه و خانواده‌ها را هدف قرار گرفته است، با دقت و ظرافت حرکت کرد.

حسینی به اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: در طول اجرای این برنامه ۶۵۲ هزار و ۳۷۲ نفر جزو مخاطبان این طرح بودند که از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی برنامه‌های مربوطه را دنبال می‌کردند و در این میان مشارکت تعداد ۱۳۶ رسانه فعال در استان قابل توجه بود.

وی تولید تعداد ۵۱ عنوان محتوا پیرامون آیه ها، اجرای ۹۳ مسابقه پیامکی با ۱۰۵ هزار شرکت کننده و اهدای ۱۱۶ مورد جوایز، ۴۶ مورد تبلیغات محیطی، برپایی تعداد ۳۶۵ نمایگشاه پوستر زندگی با آیه ها، برپایی تعداد ۸۹ نشست تبینی، توزیع ۸۶۵ محتوای رسانه‌ای و برگزاری ۷۰ جلسه پرده خوانی ویژه بانوان با عنوان ستارگان زمینی و ۷۰۰ محفل خانگی بانوان را از جمله برنامه‌های اجرایی در قالب طرح زندگی با آیه‌ها در رمضان گذشته عنوان کرد.

حسینی از نحوه همکاری و مشارکت شهرداری تبریز در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه آنگونه که انتظار می‌رفت این مجموعه کمک حال اداره کل تبلیغات اسلامی نبود و ما از این نهاد انتظارات بیشتری داشتیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار