آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۷۴۷۹۸

بهزیستی آماده ارائه خدمات روانشناختی و مددکاری به مردم

رئیس سازمان بهزیستی گفت: این سازمان در شرایط کنونی از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی آماده ارائه خدمات روانشناختی، مددکاری و حمایت روانی از مردم است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان بهزیستی کشور، سید جواد حسینی افزود: در هر بحرانی، یکی از حوزه‌هایی که مردم نیازمند دریافت خدمات هستند، حمایت‌های اجتماعی و روانی است و از این رو در چارچوب برنامه‌های مدونی که وجود دارد با هماهنگی کمیته مدیریت بحران، تیم اورژانس اجتماعی متشکل از مددکاران اجتماعی و روانشناسان با خودروی اورژانس اجتماعی و تیم محب (حمایت روانی و اجتماعی) در محل‌هایی که حادثه ایجاد شود، حضور می‌یابند و خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.

حسینی اضافه کرد: خط تلفن ۱۴۸۰ به صورت رایگان در خدمت مردم است و می‌توانند سؤالات و مشاوره‌های لازم را در چنین شرایطی از کارشناسان سازمان بهزیستی دریافت کنند. این خدمات شامل مشاوره‌های فردی، خانوادگی و گروهی همچنین مداخلات روانی اجتماعی برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از بحران است.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور با بهره‌گیری از تجربیات گذشته در مدیریت بحران‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای برای آمادگی و پاسخگویی به نیاز‌های روانی اجتماعی در شرایط اضطراری تدوین کرده است.

حسینی گفت: تیم‌های محب (مداخلات حمایتی روانی اجتماعی در بحران) به منظور ارائه خدمات فوری و تخصصی در مناطق آسیب‌دیده، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و همواره در حال به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های خود هستند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار