ابرخودروی سهنفره جدید لانزانته رونمایی شد / قیمت 1.63 میلیون دلار

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این خودرو که طراحی آن به وضوح الهامگرفته از مکلارن F۱ افسانهای است، از صندلی مرکزی برای راننده بهره میبرد، که ویژگی نادری در دنیای ابرخودروها به حساب میآید.
نام “۹۵-۵۹” اشارهای مستقیم به خودروی مکلارن F۱ GTR شماره ۵۹ دارد، که در سال ۱۹۹۵ با مدیریت تیم Lanzante موفق به فتح مسابقه ۲۴ ساعته لمانز شد. تولید محدود این مدل به ۵۹ دستگاه نیز در راستای همان ارجگذاری تاریخی صورت گرفته است.
شرکت Lanzante در بخش فنی این ابرخودروی خود از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۰ لیتری توئینتوربوی مکلارن بهره برده است، که توان تولید بیش از ۸۵۰ اسببخار قدرت و ۸۸۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این پیشرانه بدون بهرهگیری از سیستمهای هیبریدی و تنها از طریق جعبهدنده هفتسرعته دوکلاچه SSG، نیروی خود را به محور عقب منتقل میکند.
این ابرخودرو با استفاده از شاسی مونوکوک فیبرکربنی و بدنهای تماماً کربنی، وزن نهایی خود را به حدود ۱۲۵۰ کیلوگرم رسانده است. با سفارش بسته LM۳۰، وزن خودرو به ۱۲۰۶ کیلوگرم کاهش مییابد. این بسته شامل رینگهای فورج سبک، سیستم اگزوز تیتانیومی، پوششهای حرارتی با روکش طلا و سایر ارتقاهای سبکسازی است.
در طراحی ظاهری، هرچند شباهتهایی به محصولات مکلارن دیده میشود، اما هیچ نشان رسمی از این برند روی بدنه وجود ندارد. بدنه خودرو به رنگ Ueno Grey رنگآمیزی شده است؛ رنگی که یادآور نسخه قهرمان F۱ GTR در سال ۱۹۹۵ است. همچنین یک بال عقب فعال برای بهبود آیرودینامیک به خودرو اضافه شده است.
هرچند Lanzante هنوز به طور کامل از فضای داخلی این ابرخودروی خود رونمایی نکرده است، اما تصاویر اولیه نشان میدهد که راننده در مرکز و دو سرنشین در طرفین او قرار میگیرند؛ چیدمانی که پیشتر در خودروهایی مانند McLaren Speedtail و GMA T.۵۰ دیده شده است. دربهای dihedral نیز به سبک خودروهای مکلارن طراحی شدهاند و جلوهای اسپرت به خودرو بخشیدهاند.
ابرخودروی ۹۵-۵۹ با قیمت پایه ۱.۲ میلیون پوند (حدود ۱.۶۳ میلیون دلار) عرضه میشود؛ قیمتی که آن را بسیار ارزانتر از مکلارن Speedtail با قیمت ۲.۱ میلیون پوند قرار میدهد، اما همچنان بیش از چهار برابر قیمت مدل استاندارد ۷۵۰S است. با توجه به تولید محدود ۵۹ دستگاه، انتظار میرود که این خودرو با استقبال کلکسیونرها و علاقهمندان خاص دنیای خودرو مواجه شود.