
دادههای افکار سنجی نشاندهنده اعتماد مردم به رسانه ملی در جنگ / طبق نظر سنجی ها ۷۹ درصد مردم با دیدن صحنه حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی به شوق آمدند + فیلم
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو شاکرنژاد، رئیس مرکز صدا و سیما، در گفتگو با ویژه خبری اظهار داشت: "در تمام مراکز افکار سنجی در طول جنگ، دادهها نزدیک به هم هستند و میتوانیم روی آن بایستیم." وی افزود: "شبکه خبر پرمخاطبترین شبکه رسانه ملی در طول جنگ بود که ما تا کنون چنین چیزی نداشتیم."
وی در ادامه گفت: "اولین سوالات ما در مورد منبع کسب خبر بود که دادهها نشان میداد صدا و سیما بالا رفته بود." شاکرنژاد همچنین اشاره کرد که "بعد از رسانه ملی، آمار شبکههای اجتماعی داخلی رشد داشته و نشان میدهد مردم از شبکههای خارجی فاصله گرفتهاند."
شاکرنژاد افزود: طبق نظر سنجی ها ۷۹ درصد مردم با دیدن صحنه حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی به شوق آمدند.
وی گفت: در نظر سنجی ها درصد بسیار بالای مردم با افکار مختلف اظهار کردند انسجام بین انها بعد از جنگ بیشتر شده است.
شاکرنژاد تصریح کرد: ۷۵ درصد مردم گفته اند به هیچ وجه نباید انرژی هسته ای را از دست بدهیم این امار در مورد حفظ توان موشکی ۸۵ درصد است.
وی همچنین افزود: "بیش از ۸۰ درصد مردم بر این باورند که آمریکا و اسرائیل درخواست آتشبس دادهاند."
عمیدی در ادامه با اشاره به افزایش اعتماد مردم به نهادهای رسانهای، تصریح کرد: "اعتماد به صدا و سیما پس از جنگ نسبت به قبل از جنگ حداقل ۱۰ درصد افزایش یافته است."
وی همچنین در ادامه نظرسنجیهای بینالمللی را مورد اشاره قرار داد و افزود: "طبق نظرسنجی داخل آمریکا، نیمی از جامعه آمریکا معتقدند تاسیسات هستهای ایران در جنگ از بین نرفته است."
عمیدی به گزارشهای مرتبط با پایگاههای نظامی نیز اشاره کرد و گفت: "۷۰ درصد مردم ایران معتقدند پایگاه العدید آسیب جدی دیده است."
وی افزود: "۷۹ درصد مردم عملکرد دولت در جنگ را مناسب دانستهاند، که نشاندهنده اعتماد بیشتر مردم به نهادهای داخلی است."
وی در ادامه افزود: "ما میتوانیم شکافها را با کارآمدی پر کنیم."
عمیدی همچنین به نتایج نظرسنجیها در طول جنگ اشاره کرد و گفت: "نظرسنجیها نشان داد که قدرت و عزت برای ایرانیان بسیار مهم است."
وی همچنین به موفقیت برنامههای رسانه ملی اشاره کرد و گفت: "پربازدیدترین برنامه رسانه ملی در ایام محرم، برنامه 'حسینیه معلی' بود."