آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۳۲۳۰

چین اولین مرکز خرید ربات انسان‌نمای جهان را راه‌اندازی کرد +فیلم

چین چیزی را که اولین «بازار ربات» جهان می‌نامد در پکن افتتاح کرده است. این فروشگاه که اولین فروشگاه از نوع خود به سبک ۴S است، به فروش انحصاری ربات‌ها به عموم مردم اختصاص دارد.
چین اولین مرکز خرید ربات انسان‌نمای جهان را راه‌اندازی کرد +فیلم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو. چین چیزی را که اولین «بازار ربات» جهان می‌نامد در پکن افتتاح کرده است. این فروشگاه که اولین فروشگاه از نوع خود به سبک ۴S است، به فروش انحصاری ربات‌ها به عموم مردم اختصاص دارد.

 

قالب «۴ S» به این معنی است که این مرکز خرید، فروش، خدمات، قطعات یدکی و نظرسنجی (بازخورد مشتری) را همه زیر یک سقف ارائه می‌دهد. این قالب مشابه نمایندگی‌های خودرو در چین است، با این تفاوت که به همه چیز‌های انسان‌نما اختصاص داده شده است.

 

طبق گزارش‌ها، این مرکز خرید بیش از ۱۰۰ نوع ربات از ۲۰۰ برند مانند Ubtech Robotics و Unitree Robotics را به فروش خواهد رساند. این مرکز خرید در یک ساختمان چهار طبقه، در منطقه پیشرفته E-Town پکن واقع شده است.

 

کد ویدیو

واحد‌های موجود در حراج از ربات‌های کوچک در مقیاس گجت‌های مصرفی (با قیمت حدود ۲۰۰۰ یوان یا ۲۷۸ دلار) تا ربات‌های انسان‌نمای بزرگ و پیچیده‌تر چند میلیون یوانی متغیر هستند. این مرکز خرید همچنین دارای برخی از ربات‌های شاخص، از جمله یک ربات انسان‌نمای آلبرت انیشتین در اندازه واقعی (به ارزش حدود ۹۷۰۰۰ دلار) است.

 

از آشپز‌های رباتیک تا انیشتین انسان‌نما

 

از دیگر قطعات جالب توجه در این حراج می‌توان به سگ‌های رباتیک، ربات‌های شطرنج‌باز، ماشین‌های رقص و شخصیت‌های تاریخی متحرک مانند امپراتور چین شی هوانگ، اسحاق نیوتن و شاعر مشهور چینی لی بای اشاره کرد.

 

این مرکز خرید همچنین ربات‌های کاربردی‌تری را برای آشپزی، قهوه درست کردن، توزیع دارو، نقاشی، بسکتبال، دویدن با مانع و موارد دیگر به فروش خواهد رساند. همچنین در رستوران تخصصی این مرکز خرید که با تم ربات طراحی شده است، ربات‌ها به مشتریان خدمات ارائه خواهند داد. در اینجا، پیشخدمت‌های رباتی غذا‌هایی را که توسط سرآشپز‌های رباتیک پخته و آماده شده‌اند، سرو می‌کنند.

 

این مرکز خرید دارای یک بخش سرگرمی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن ورزش‌های رباتیک مانند فوتبال و مسابقات دو و میدانی را تماشا کنند. مصرف‌کنندگان همچنین از یک بخش اختصاصی در مرکز خرید برای قطعات یدکی و خدمات بهره‌مند خواهند شد.

 

بازدیدکنندگان از «بازار ربات» تشویق می‌شوند تا بسیاری از محصولات نمایش داده شده را آزمایش و با آنها تعامل داشته باشند، که این امر باعث می‌شود این تجربه بیشتر به یک زمین بازی فناوری شبیه باشد تا یک نمایشگاه سنتی.

 

این طرح به گونه‌ای طراحی شده است که عموم مردم را با ربات‌ها به عنوان همراهان روزمره و نه به عنوان پدیده‌های نوظهور آینده‌نگر آشنا کند و هدف چین را برای عادی‌سازی تعامل انسان و ربات در زندگی روزمره برجسته کند.

 

تلاشی برای نمایش جاه‌طلبی‌های قدرت نرم چین

 

زمان، مکان و پوشش رسانه‌ای گسترده از این رونمایی، آن را به همان اندازه که یک سرمایه‌گذاری خرده‌فروشی است، به ویترینی از جاه‌طلبی‌های قدرت نرم چین تبدیل می‌کند و این کشور را نه تنها در تولید ربات‌ها، بلکه در بازاریابی ادغام سبک زندگی آنها نیز به عنوان یک رهبر معرفی می‌کند.

 

وانگ ییفان، مدیر فروشگاه در این مرکز خرید، با تأکید بر نیاز به راه‌حل‌های متناسب با مصرف‌کنندگان، به رویترز گفت: «اگر قرار باشد ربات‌ها وارد هزاران خانوار شوند، تکیه صرف بر شرکت‌های رباتیک کافی نیست.»

 

بر اساس گزارش‌ها، این توسعه بخشی از تلاش بزرگ‌تر چین در عرصه بین‌المللی است، چرا که این کشور سرمایه‌گذاری سنگینی در هوش مصنوعی و رباتیک انجام داده تا کندی رشد اقتصادی و پیری جمعیت را جبران کند.

 

برای این منظور، پکن سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد دلار یارانه تصویب کرد و قصد دارد یک صندوق ۱ تریلیون یوانی (حدود ۱۳۷ میلیارد دلاری) برای کمک به استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی و رباتیک تأسیس کند.

 

افتتاح این مرکز خرید همزمان با کنفرانس جهانی ربات ۲۰۲۵ (۸ تا ۱۲ آگوست) و پیش از اولین بازی‌های جهانی ربات‌های انسان‌نما (۱۴ تا ۱۷ آگوست) که قرار است در پایتخت کشور برگزار شود، انجام شد.

 

در پی شتاب گرفتن جاه‌طلبی‌های تکنولوژیکی چین، شرکت‌های رباتیک آمریکایی مانند تسلا و بوستون داینامیکس از دولت فدرال خواسته‌اند تا یک استراتژی ملی برای همگام شدن با این پیشرفت‌ها تدوین کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار