در جنگ رمضان هیچاختلالی در تأمین آب شرب مردم ایجاد نشد
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ رئیس منطقه یک کشوری سازمان بازرسی کل کشور به همراه هیئتی از اعضای این سازمان، با حضور در مرکز کنترل آب تهران از نزدیک در جریان روند پایش، مدیریت و بهرهبرداری از شبکه تأمین و توزیع آب پایتخت قرار گرفتند.
در این بازدید، مدیرعامل و معاون بهرهبرداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مهمترین اقدامهای انجامشده برای حفظ پایداری تامین آب، مدیریت مصرف، افزایش تابآوری شبکه و کنترل هوشمند تأسیسات آبرسانی را تشریح کردند.
علیرضا جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به اهمیت تامین پایدار آب برای شهروندان تهرانی، اظهار داشت: مجموعه آبفای استان تهران با بهرهگیری از ظرفیتهای فنی، زیرساختی و مدیریتی، برنامههای متعددی را برای افزایش تابآوری شبکه و حفظ پایداری خدماترسانی در شرایط مختلف اجرا کرده است.
وی با اشاره به عملکرد مجموعه آبفای استان تهران در جنگ تحمیلی رمضان، خاطرنشان کرد: با وجود آسیبدیدگی بخشی از تأسیسات آب و فاضلاب در جریان جنگ تحمیلی رمضان، خدماترسانی به شهروندان بدون وقفه ادامه یافت و با تلاش شبانهروزی کارکنان صنعت آب و فاضلاب، هیچگونه اختلال پایدار در تأمین آب شرب شهروندان ایجاد نشد.
در این بازدید، «فریبرز صالحی» معاون بهرهبرداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با تشریح عملکرد مرکز کنترل آب تهران گفت: این مرکز بهصورت ۲۴ ساعته و در تمامی روزهای سال، وضعیت تأمین، انتقال، ذخیرهسازی و توزیع آب پایتخت را پایش میکند و تمامی اطلاعات مربوط به مخازن، خطوط انتقال، فشار شبکه و تأسیسات آبرسانی بهصورت برخط در آن ثبت و تحلیل میشود.
در پایان این بازدید، هیئت سازمان بازرسی کشور بر آمادگی خود برای همکاری و پیگیری مسائل و چالشهای فرابخشی مرتبط با تأمین آب تهران تأکید کردند.
در این بازدید، «علیرضا اصغری» مدیرعامل و «محمدحسین خانجانیخانی» معاون بهرهبرداری شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران نیز حضور داشتند.