مدیرعامل برق تهران: بار شبکه سراسری ۴۵۰۰ مگاوات افزایش یافت/ طرح مهتاب ۲۰۰۰ مگاوات کاهش بار داشته است
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۴۱۹۶۲۶

مدیرعامل برق تهران: بار شبکه سراسری ۴۵۰۰ مگاوات افزایش یافت/ طرح مهتاب ۲۰۰۰ مگاوات کاهش بار داشته است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در حاشیه برگزاری ششمین دوره طرح ملی مهتاب در اسلامشهر گفت: در هفته اخیر بار شبکه سراسری ۴۵۰۰ مگاوات افزایش یافته و طرح مهتاب تاکنون ۲۰۰۰ مگاوات کاهش بار داشته و تنظیم کولرها روی ۲۵ درجه، ۵۰ درصد مصرف را کاهش می‌دهد.
برق

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمود محمودی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران از رشد بی‌سابقه مصرف برق در آستانه فصل گرما خبر داد و اظهار کرد: تنها در هفته اخیر، میزان بار شبکه سراسری کشور ۴۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا کرده است. در استان تهران نیز شاهد افزایش ۲۵۰ مگاواتی مصرف در بخش توزیع و در مجموع استان نزدیک به ۵۰۰ مگاوات افزایش بار بوده‌ایم.

مدیرعامل برق تهران با هشدار نسبت به تاثیر مستقیم دمای هوا بر شبکه برق، افزود: با افزایش هر یک درجه دمای هوا در فصل گرم، به صورت میانگین ۱۰۰ مگاوات به بار شبکه استان تهران افزوده می‌شود که عدد بسیار بزرگی است.

محمودی با دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در مدیریت مصرف، خواستار تمرکز ویژه بر سیستم‌های سرمایشی شد و گفت: اگر مشترکان، کولر‌های گازی خود را روی دمای ۲۵ درجه تنظیم کرده و کولر‌های آبی را نیز روی دور کند قرار دهند، تا ۵۰ درصد از مصرف برق این وسایل کاسته خواهد شد.



وی ادامه داد: این صرفه‌جویی کمک می‌کند تا ضمن حفظ پایداری شبکه خانگی، برق مورد نیاز صنایع و بخش مولد استان نیز تامین شود.

کاهش ۲۰۰۰ مگاواتی بار شبکه با طرح مهتاب


مدیرعامل برق تهران با اشاره به دستاورد‌های طرح ملی مهتاب، از کاهش ۲۰۰۰ مگاواتی بار شبکه سراسری از ابتدای اجرای این طرح خبر داد و این میزان صرفه‌جویی را معادل احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی دانست.

محمودی با تاکید بر اینکه این میزان، دو برابر ظرفیت نیروگاهی در دولت چهاردهم (حدود ۵ هزار مگاوات) است، بیان کرد: جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، تعویض لوازم اندازه‌گیری معیوب، برخورد با مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز و پوشش انشعابات تجاری پرمصرف در قالب طرح «۱۰۰ شب بازدید» از جمله اقدامات ما در این طرح جهادی بوده است.

مدیرعامل برق تهران در پایان، تنها راه عبور موفق از پیک تابستان بدون اعمال خاموشی‌های خانگی را همدلی و مشارکت مردم عنوان و خاطرنشان کرد: از مردم عزیز استان تهران درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه استفاده از برق غیرمجاز، ماینر‌های قاچاق یا مصارف نامتعارف، حتماً موارد را تذکر داده و گزارش کنند. اگر بتوانیم تنها ۵ درصد از مصرف را که وزارت نیرو هدف‌گذاری کرده کاهش دهیم، شاهد خاموشی‌های عمومی نخواهیم بود. من در همینجا دست همکاری به سوی مردم خوب استان دراز می‌کنم تا با حمایت آنها، پایداری شبکه را حفظ کنیم.

پربازدیدترین آخرین اخبار