پزشکیان: بنای ما پیگیری حقوق ملت است
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۴۱۹۹۹۰
پیش از عزیمت به پاکستان

پزشکیان: بنای ما پیگیری حقوق ملت است

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به پاکستان گفت: بنای دولت پیگیری حقوق ملت ایران و تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای است.
پزشکیان پیش از عزیمت

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری کشورمان پیش از عزیمت به پاکستان گفت: روندی که مسئولان پاکستان برای پیگیری حق و حقوق ملت ایران دنبال کردند، نقشی بی‌بدیل در نهایی شدن این تفاهم‌نامه داشت و تلاشی که از سوی این عزیزان صورت گرفت، به گونه‌ای بود که شاید دغدغه آنها برای به سرانجام رسیدن توافق و برقراری صلح در منطقه بیش از دغدغه ما بود.

رئیس جمهور افزود: سفری که امروز آغاز می‌شود، علاوه بر قدردانی از همراهی‌های دولت پاکستان، با هدف پیگیری ادامه مسیری انجام می‌شود که باید تمام بند‌های تفاهم‌نامه در چارچوب قوانین بین‌المللی و حق و حقوق ملت ایران به مرحله اجرا برسد و آنچه به امضا رسیده است به صورت کامل عملیاتی شود.

پزشکیان اظهار داشت: اتفاقی که با اجرای این تفاهم‌نامه رقم خواهد خورد، می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در منطقه و خاورمیانه را کاهش دهد و در شرایطی که جنگ‌های ناجوانمردانه و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه کشور‌های اسلامی ادامه دارد، زمینه تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای را فراهم سازد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: موضوعی که در این تفاهم‌نامه مورد تأکید قرار گرفته، ممنوعیت تجاوز رژیم صهیونیستی به کشور‌های اسلامی است و امیدواریم روندی که آغاز شده، به برقراری امنیت پایدار در منطقه و کوتاه شدن دست متجاوزان منجر شود؛ هدفی که تحقق آن از وظایف اساسی ما به شمار می‌رود.

پزشکیان گفت: در این سفر، تبادلاتی که در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، نظامی و همچنین صلح و امنیت دنبال می‌شود، محور گفت‌و‌گو‌ها و رایزنی‌های مشترک خواهد بود.

رئیس جمهور تأکید کرد: ارتباطاتی که میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و همچنین با کشور‌های اسلامی از جمله ترکیه، قطر، عربستان و دیگر کشور‌های منطقه در حال گسترش است، در راستای رویکردی دنبال می‌شود که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند و اولویتی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است.

پربازدیدترین آخرین اخبار