پایان فعالیت مأمورنمای اخاذ در غرب تهران؛ متهم به ۱۲ فقره اخاذی اعتراف کرد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ محمد افشار، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت، با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارشهایی مبنی بر وقوع چندین فقره اخاذی با شیوه غصب عنوان در محدوده شهرک گلستان، رسیدگی به موضوع بهصورت ویژه در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۴۱ قرار گرفت.
وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات میدانی، اخذ اظهارات مالباختگان و مطلعان و همچنین بررسی تصاویر دوربینهای مداربسته محلهای وقوع جرم، موفق به شناسایی مشخصات ظاهری متهم شدند و اطلاعات بهدستآمده در اختیار واحدهای انتظامی قرار گرفت.
سرهنگ افشار ادامه داد: با اشراف اطلاعاتی و اجرای گشتزنیهای هدفمند در نقاط جرمخیز و ساعات اوج وقوع جرائم، مأموران حین گشتزنی به فردی که با پوشش یکی از ارگانهای نظامی در حال اخاذی از یک شهروند بود، مشکوک شدند. مأموران بلافاصله وارد عمل شده و طی یک عملیات غافلگیرانه، متهم را با وجود مقاومت و تمرد نسبت به دستور پلیس، دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از متهم، تعدادی مدارک و مستندات جعلی کشف شد. این فرد پس از انتقال به کلانتری و مواجهه با شکات و مستندات موجود، به ۱۲ فقره اخاذی با سوءاستفاده از عنوان مأمور و غصب عنوان اعتراف کرد.
سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: برای متهم پرونده قضایی تشکیل شده و وی به منظور ادامه تحقیقات، شناسایی سایر جرائم احتمالی و سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.
هشدار پلیس به شهروندان
سرهنگ افشار از شهروندان خواست در مواجهه با افرادی که خود را مأمور یا وابسته به نهادهای رسمی معرفی میکنند، حتماً کارت شناسایی معتبر و حکم مأموریت آنان را مطالبه کنند و از اعتماد به افراد ناشناس که با پوشش یا عناوین جعلی قصد فریب و سوءاستفاده دارند، خودداری کنند.
وی همچنین تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک یا مواجهه با چنین جرائمی، موضوع را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.