انتقاد جهاد کشاورزی از افزایش بی رویه عوارض واردات نهادهها
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مکاتبهای با سرپرست معاونت توسعه بازرگانی این وزارتخانه، نسبت به افزایش هزینه واردات نهادههای کشاورزی شامل کود شیمیایی، سموم و بذر هشدار داد و خواستار بازنگری در حقوق و عوارض گمرکی این اقلام شد.
در نامه مجید آنجفی، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، خطاب به محمدرضا طلائی، سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به مکاتبات قبلی درباره حقوق ورودی واردات نهادههای کشاورزی و همچنین درخواست انجمن واردکنندگان بذر اصلاحشده ایران، بر ضرورت جلوگیری از افزایش هزینههای تولید تأکید شده است.
در این نامه آمده است که افزایش حقوق و عوارض گمرکی واردات نهادههای کشاورزی، قیمت تمامشده محصولات را برای کشاورزان افزایش داده و در نهایت هزینه بیشتری را به مصرفکننده نهایی تحمیل خواهد کرد.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی از سرپرست معاونت توسعه بازرگانی خواسته است همانند سالهای گذشته، از طریق سازمان برنامه و بودجه، اقدامات لازم برای تعدیل یا حذف افزایش حقوق و عوارض گمرکی واردات کود شیمیایی، سموم و بذر انجام شود و نتیجه به این معاونت و ذینفعان مرتبط اعلام شود.