عابدي در گفتوگو با «خبرگزاري دانشجو»:
مجلس از مصوبه شوراي عالی انقلاب فرهنگي حمايت مي كند/ هاشمی زودتر حکم دانشجو را امضا کند
نايب رئيس كميته حقوق بشر مجلس گفت: بهتر است آقاي هاشمي رفسنجاني هر چه زودتر حکم هاشمی رفسنجانی را امضا كند.
محمد كريم عابدي در گفتوگو با خبرنگار مجلس «خبرگزاري دانشجو»، با بيان اينكه دانشگاه آزاد از نظر علمي و گسترش واحدهاي مختلف اين دانشگاه در سراسر كشور موفق بوده است، گفت: نه تنها دانشگاه آزاد بلكه تمامي اعوان و انصار و هيئت امناي آن نيز متعلق به ملت ايران هستند.
وي ادامه داد: ما ضمن آنكه از زحمات دستاندكاران دانشگاه آزاد تشكر ميكنيم، از آنها ميخواهيم كه پايبند قانون باشند و به حكم شوراي عالي انقلاب فرهنگي تن دردهند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينكه در قضيه وقف دانشگاه آزاد شاهد هجمههايي از بيرون به مجلس بوديم، تصريح كرد: عدهاي تلاش مي كردند دانشگاه آزاد را در انحصار خودشان داشته باشند، اما خوشبختانه عليرغم فشارهاي داخلي و خارجي، مجلس با مقاومت فشارها را شكست و دانشگاه آزاد همچنان در اختيار ملت ايران باقي ماند.
عابدي با اشاره به اينكه تصميم گيرنده نهايي در خصوص مديريت دانشگاه آزاد شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، بيان داشت: متأسفانه عدهاي در گوشه و كنار شيطنت كرده و تلاش دارند رئيس دولت را در قضيه تغيير مديريت دخالت دهند در حالي كه اينگونه نيست؛ بلكه اراده ملي است كه دانشگاه آزاد از مديريت يكسان 30 ساله خارج شود.
وي با بيان اينكه اميدواريم هرچه سريعتر هاشمي رفسنجاني نيز حكم فرهاد دانشجو را براي رياست دانشگاه آزاد امضا كند، افزود: هاشمي رفسنجاني بايد شرايط حساس كشور را در نظر گرفته و براي جلوگيري از ايجاد تنش در آستانه انتخابات هرچه سريعتر حكم رياست جديد را امضا كند.
نايب رئيس كميته حقوق بشر مجلس تاكيد كرد: اگر چنانچه هاشمي رفسنجاني از امضاي اين حكم سرباز زند، قانون خود به خود لازمالاجراست و اگر چنانچه اجرا حكم شواري عالي انقلاب فرهنگي نيازمند قانون جديد باشد، مجلس با كمال ميل با تصويب قانون از تصميم شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام حمايت مي كند.
لینک کپی شد
گزارش خطا