سخنراني پناهيان در گردهمايي دانشجويان مهدي‌ياور
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۶۸۸۷۴
قرباني خبرداد:

سخنراني پناهيان در گردهمايي دانشجويان مهدي‌ياور

رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويي گفت: گردهمايي بزرگ دانشجويان مهدي‌ياور 9 ربيع‌الاول با حضور 5000 دانشجو در مسجد جمكران برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر رحيم قرباني در نشست خبري امروز كه در سازمان بسيج دانشجويي برگزار شد، گفت: گردهمايي بزرگ دانشجويان مهدي‌ياور با حضور 5000 دانشجو از سراسر كشور در مسجد جمكران برگزار مي‌شود.

رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويي افزود: بر اساس برنامه شوراي هماهنگي عترت دانشگاه‌هاي وزارت علوم، وزارت بهداشت،‌ پيام‌نور، جهاد دانشگاهي، مراكز غيرانتفاعي و مراكز آموزش عالي وزارت آموزش و پرورش در اين گردهمايي حضور دارند.

وي در ادامه با بيان اينكه ‌ساماندهي 313 گروه 14 نفره دانشجويان با عنوان دانشجويان مهدي‌ياور از 18 تا 24 آبان ماه (هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها) آغاز شد، تاكيد كرد: هر ماه بسته‌هاي آموزشي مهدويت جهت آموزش دانشجويان شركت كننده در اين طرح به دانشگاه ها ارسال و طي 14 هفته آموزش‌هاي لازم را براي حضور در اين گردهمايي به آنها ارائه شد.
 
قرباني يادآور شد: گردهمايي بزرگ دانشجويان مهدي‌ياور با هدف توسعه و تعميق فرهنگ ناب مهدويت بين دانشجويان كشور، تقويت و ايجاد سطح معرفتي دانشجويان و تجديد ميثاق دانشجويان با امام زمان (عج) برگزار مي‌شود.

دبير گردهمايي دانشجويان مهدي‌ياور با اشاره به اينكه اين گردهمايي همزمان با آغاز دهه فجر برگزار مي شود، تصريح كرد: در حاشيه گردهمايي امسال دانشجويان با آرمان‌هاي امام(ره) تجديد بيعت خواهند كرد.

وي گفت: مراسم افتتاحيه ‌اين گردهمايي 12 بهمن ماه در حرم حضرت معصومه برگزار و از بعدازظهر همان روز دوره‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت در 10 عنوان درسي برگزار مي‌شود و همچنين روز 13 بهمن ماه نيز جشن نمادين به ولايت رسيدن امام زمان (عج) با حضور 5000 دانشجو و با سخنراني حجت‌الاسلام پناهيان، مهندس حسين قدياني و دكتر غلامرضا خواجه‌سروي برگزار خواهد شد.

نهمين جشنواره عترت دانشجويان در دانشگاه بوشهر برگزار مي‌شود

قرباني همچنين از برگزاري نهمين جشنواره عترت دانشجويان سراسر كشور در روزهاي 21 تا 23 بهمن ماه با حضور 250 نفر از دانشجويان منتخب سراسر كشور در دانشگاه علوم پزشكي بوشهر خبر داد.

رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويي اضافه كرد: اين جشنواره با هدف توسعه و تعميق معنويت بر اساس سيره و آموزه‌هاي اهل بيت(ع) انجام مي‌شود و ابتكاري است كه از سوي سازمان بسيج دانشجويي در دانشگاه‌ها صورت مي‌گيرد.

وي گفت: اين جشنواره در رشته‌هاي شفاهي كه شامل مداحي، دعاخواني، تواشيح و مدحي‌سرايي، دكلمه‌خواني و سخنوري است و رشته‌هاي كتبي كه شامل رشته‌هاي هنري و مقاله‌نويسي مي باشد با محوريت امام جواد(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار مي‌شود.
 
پربازدیدترین آخرین اخبار