شانس سکته قلبی در استفاده بی‌رویه از نوشیدنی‌های گازدار افزایش می‌یابد
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۸۰۱۷۳
رئیس مركز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكی شیراز:

شانس سکته قلبی در استفاده بی‌رویه از نوشیدنی‌های گازدار افزایش می‌یابد

رئیس مركز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: استفاده بی‌رویه از نوشیدنی‌های گازدار و فست فودها شانس سكته قلبی را به شدت افزایش می‌دهد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، دكتر محمد جواد زیبایی نژاد امروز در نشست خبری در مركز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكی شیراز شیراز اظهار داشت: نیمی از 11 هزار نفر گروه هدف غربالگری شده در شیراز حداقل یكی از فاكتورهای خطرزای بیماری های قلبی و عروقی را دارند.
 
وی افزود: این آمار هشدار جدی به افراد و خانواده هاست كه سلامت قلبی خود را جدی بگیرند و بی تفاوت از كنار فاكتورهای خطر زا نگذرند.
 
رئیس مركز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكی شیراز فاكتورهای خطر زا را شامل قند خون، فشار و چربی خون، چاقی و برخی فاكتورهای دیگر دانست و گفت: از 11 هزار نفر افرادی كه در طرح غربالگری شركت كرده اند 15 درصد نمی دانستند كه دیابت دارند؛ اما متاسفانه به این بیماری مبتلا بودند.
 
زیبایی نژاد گفت: 20 درصد از این افراد هم فشار خون بالایی داشتند؛ اما آنها هم به این بیماری خود آگاه نبودند و این موضوع زنگ خطر برای سلامت اجتماع است.
 
وی بیان كرد: طرح غربالگری از افراد و خانواده ها در خانه قلب سالم شیراز با انجام معاینه كامل بر روی نیروهای مولد و فعال جامعه انجام می شود و تاكنون ارگان هایی مانند صدا و سیما، شهرداری شیراز و فرهنگیان در این طرح شركت كرده اند.
 
رئیس مركز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: معضل مهمی كه اثرات آن دامنگیر جامعه ما شده استفاده بی رویه از نوشیدنی های گازدار، فست فودها و مصرف بی رویه دخانیات است و این موارد شانس سكته قلبی را به شدت افزایش می دهد.
 
زیبایی نژاد گفت: در پنج سال آینده بنا داریم با گسترش گروه های هدف و افزایش غربالگری ها همه جمعیت 20 تا 70 سال در شیراز را زیر پوشش طرح غربالگری سلامت قلب و عروق قرار دهیم.
پربازدیدترین آخرین اخبار