کد خبر:۲۰۸۷۲۹
مراسم نقد كتاب «قيدار» - 3
اميرخاني: انتظارات مسئولان فرهنگي جامعه كتاب «قيدار» نبود
رئيس هيئت مديره انجمن قلم ايران گفت: آن چيزي كه جامعه و مسئولان فرهنگي از من ميخواستند كتاب «قيدار» نبود.
به گزارش خبرنگار فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»، رضا اميرخاني در مراسم نقد و بررسي كتاب «قيدار» كه عصر ديروز در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد، در خصوص نقد كتاب خوب گفت: نقد، جلسه روضه يا تعزيه نيست.
نويسنده كتاب «قيدار» افزود: كاري كه براي نوشتن كتابها انجام ميدهم، همانند كار تمام نويسندگان است كه براي خلق آثار ميكنند.
وي ادامه داد: گاهي اوقات كه به جمعآوري اطلاعات ميپردازم، به اين نتيجه ميرسم كه بايد حاصل تفكر و انديشه نويسنده نوشته شود.
اميرخاني در خصوص كتاب قيدار گفت: در اين كتاب سعي كردم تمام فتوتهاي منتشر شده و نشده را مطالعه كنم.
اين نويسنده متعهد كشورمان تصريح كرد: براي خيلي از مطالب كتاب قيدار مطالعه و پيگيريهاي زيادي انجام دادم و براي اين كار به اصطلاحات خودساخته روي آوردم.
وي عنوان كرد: پژوهشها نه براي استفاده، بلكه براي عدم استفاده نويسندگان بسيار مهم است.
رئيس هيئت مديره انجمن قلم ايران خاطرنشان كرد: هيچ كس به من نگفت، بنويس و من هيچ وقت آن گوش شنوا را نداشتهام؛ به اين ترتيب اين كتاب حاصل انتظار جامعه، وضعيت فرهنگي و توقع مسئولان فرهنگي كشور نيست.
اميرخاني در پايان تصريح كرد: موضوع كتاب قيدار از چهار سال گذشته در ذهن من به وجود آمد، بنابراين اگر اين كتاب در دهههاي گذشته نوشته ميشد اثري نداشت؛ چون «قيدار» موضوع امروز جامعه ماست.
لینک کپی شد
گزارش خطا