به گزارش خبرنگار« خبرگزاری دانشجو» از مشهد، طباطبایی صبح امروز در نشست خبری دهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در پردیس سینمایی هویزه این شهر گفت: بعد از 10 دوره که از برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد می گذرد برای جهت دهی به آثار فاخر یک عزم جدی وجود دارد که آثار فاخر در جشنواره مورد توجه ویژه قرار گیرند تا برای سالهای آینده الگویی باشند و فیلم سازان جوانتر از این فرصت بوجود آمده به نحو احسن استفاده کنند.
وی افزود: یکی از ویژگی های بسیار مهم جشنواره بحث تنوع موضوعات فیلم های جشنواره و تنوع جغرافیایی فیلم های شرکت کننده است که موضوعات این فیلم ها شامل موضوعات تاریخی، آسیب شناسی اجتماعی، معنوی وغیره است و به لحاظ تنوع جغرافیایی هم از داخل و هم از خارج از کشور فیلم هایی حضور داشتند.
معاون ادره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در خصوص تاریخجه برگزاری جشنواره در مشهد تصریح کرد: اولین دوره برگزاری این جشنواره در سال 64 در مشهد برگزار شد و بعد از یک وقفه چند ساله بار دیگر در سال 83 برگزاری جشنواره ادامه پیدا کرد.
طباطبایی ادامه داد: اتفاقی که در سال 91 برای سینمای مشهد اتفاق افتاد دیجیتال شدن سه سینمای آفریقا، پیروزی و شهید اصغر زاده است و در حال پیگیری هستیم تا تمام سینماهای شهر مجهز به این سیستم شوند.
وی در ادامه در خصوص مزیت های پخش دیجیتال فیلم اذعان کرد: از جمله این مزیت ها عبارتند از پایین آمدن هزینه تولید، کیفیت در پخش فیلم و رونق سینماها زیرا زمانی که هزینه تولیدکاهش یابد افراد بیشتری به سمت فیلم سازی می روند و همچنین امنیتی شدن فیلم های سینمایی، زیرا با استفاده از این روش امکان کپی برداری از فیلم ها وجود ندارد.
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ارتباط با توجهات ویژهای که امسال در جشنواره مد نظر بوده بیان کرد: توجه به موضوعات فیلم ها متناسب با فضای شهری مشهد و تکریم مهمانان از این جمله بوده است.
طباطبایی ادامه داد: هدف از برگزاری فیلم فجر اکران فیلم های سینمایی برای آشنایی با آثار سینمایی ایران به خصوص فیلم سازان مشهدی که امکان مراوده با فیلم سازان مطرح کشور ندارند، ارتقاء بینش و آگاهی مردم مشهد، ایجاد تعامل بین فیلم سازان و مردم از طریق تشکیل نشست های تخصصی، توسعه فرهنگ و هنری استان، حضور هنرمندان، ایجاد تعامل بیشتر بین مردم، مسئولان و هنرمندان و ترغیب هنرمندان به ساخت فیلم های متناسب با ذوق مردم است.
وی در خصوص بحث تبلیغات جشنواره گفت: در سطح شهر تعدادی بیلبرد، تیزر و پرده آویز نصب کرده ایم و تبلیغات رسانه ای نیز در این خصوص صورت گرفته اما به دلیل کمبود بودجه که با آن مواجه هستیم بیش از این امکان تبلیغات را نداشتیم.
طباطبایی در پایان از کلیه رسانه ها، استانداری، شهرداری و سازمان سینمایی کشور تشکر کرد.