به گزارش گروه اجتماعی«خبرگزاری دانشجو»،علیرضا سلیمانی افزود: هر سال بیش از یک هزار نفر در تهران بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست میدهند و اجرای کامل سیستم مدیریت ایمنی ترافیک، علاوه بر کاهش چشمگیر در تلفات میتواند از بروز بسیاری از خسارات مادی و معنوی رانندگی و آثار اجتماعی و اقتصادی مترتب بر آن نیز جلوگیری کند.
وی علت انتخاب منطقه 4 برای اجرای آزمایشی این طرح را وسعت زیاد و نیز وجود شاخصهای حادثهخیزی در این منطقه اعلام و تأکید کرد: این سیستم یک رویکرد منظم به منظور دستیآبی به ایمنی بیشتر و در عین حال کاهش هزینهها و جلوگیری از اتلاف سرمایههای ملی است در صورتی که هنوز نوع نگاه به مسأله ایمنی به عنوان یک موضوع حیاتی انسجام لازم را به دست نیاورده است.
همچنین مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران نیز با اعلام این که اطلاعات دقیق تصادفات در محورهای حادثهخیز منطقه 4 با بهرهگیری از سامانه ثبت وقایع کامل خواهد شد، گفت: پس از تکمیل این اطلاعات سیستم مذکور تا اردیبهشت سال آینده در شمال شرق تهران از جمله محورهای امام علی (ع)، رسالت، شهید صیاد شیرازی، دماوند، شهید باقری و اتحاد اجرا میشود.
حسن آقایی از اجرای سراسری سیستم مذکور در 22 منطقه شهر تهران تا نیمه دوم سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای این سیستم به عنوان یک نقطه عطف میتواند در کاهش خطرات نقاط حادثهخیز و افزایش ایمنی معابر تأثیرگذار باشد.
گفتنی است هدف از اجرای سیستم مدیریت ایمنی ترافیک، شناسایی، رتبهبندی و کاهش خطرات نقاط حادثهخیز است که به کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن میانجامد.