به گزارش خبرنگار علمی«خبرگزاری دانشجو»، محمد بیطرف، گفت: طبق نظرسنجیهای صورت گرفته در صدا و سیما، آمارهایی از دومین نمایشگاه به دست آمده است که به شرح زیر میباشد:
90 درصد بازدیدکنندگان معتقد بودند به دلیل اهمیت بازیهای یارانهای در زندگی کودکان و بزرگسالان برگزاری این نمایشگاهها باید تداوم پیدا کند.
85 درصد بازدیدکنندگان بهترین زمان برگزاری نمایشگاه را تابستان دانستند چرا که کودکان در آن زمان فراغت بیشتری دارند.
89 درصد مخاطبان معتقد بودند مکان نمایشگاه باید بزرگ و قابل دسترس برای همگان باشد.
50درصد بازدیدکنندگان در این نمایشگاه با خانواده حاضر شده بودند و میانگین بازدید از نمایشگاه نیز 5/3 بوده است و همچنین 73 درصد بازدیدکنندگان زیر 29 سال و 40 درصد نیز زیر 20 سال بودهاند.
بیطرف، در ادامه آماری نیز در مورد موضوع بازیهای یارانهای در نمایشگاه داد و گفت: 83 درصد بازیها مربوط به بخش سرگرمی، 74 درصد مربوط به تولیدات و آموزشها و 82 درصد بازیها مربوط به خانواده بوده است.
قائممقام بنیاد ملی بازیهای یارانهای در ادامه گفت: جشنواره شامل بخشهای متنوعی میباشد که از جمله آن میتوان به بخش معرفی کشور درتولید بازیهای یارانهای، بازیسازان مستقل، خانواده، دانشگاهها و مراکز آموزشی، کارگاههای آموزشی، بینالملل (که شامل دعوت از شرکتهای خارجی برای فروش بازیهای ایرانی است) و بخش سرگرمی اشاره کرد.
بیطرف در پایان گفت: قابل ذکر است که بخش ویژه نمایشگاه نیز در دو بخش «پنجره» که به روند بازیسازی در دو دهه اخیر می پردازد و «بازیهای پنهان» که بر اثرات مخرب بازیهای یارانهای توجه دارد، این نکته قابل توجه است که بخش ویژه برای مخاطبان خاص است و برای عموم نیست.